Forfatter Emne: 407 - Bilen bipper for lygte Fejl.  (Læst 8214 gange)

Bianconeri

• Gæst
407 - Bilen bipper for lygte Fejl.
« Dato: 08. Februar 2013, 12:57 »
Kære Peugeot brugere, nu måtte jeg oprette mig herinde da folk i andre fora er irreterende.
Når man har et spørgsmål og man er Peugeot ejer så er de fleste svar latterlige og i stil med: det er jo en peugeot hvad havde du regnet med? - tilbage til forhandler med den.

vil bare sige: IDIOTER.

Nå men håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig her.

Har en 407er SW 1,6 HDi.

jeg har sidste stykke tid blevet bombarderet med bip-lyde fra bilen hvergang men slå blink lyset til, eller bremser, så kommer den med de der lys fejl og side lampe fejl etc.

i al den tid har der ikke været en pære der er sprunget, indtil i sidste uge godt nok, men så begyndte den også at bippe uden at man bremser eller blinker.

Jeg har overvejet nu mange gange at skifte ALLE små og store pære i bilen, men hvad hvis det er ikke fejlen?

er der noget der har haft den fejl? bilen er købt brugt i marts måned, årgang 2006 og nu har kørt 155.000 - jeg køre ca. 100-120 km om dagen.

I må gerne komme med svar også hvis i er usikre om det kan være lige det i har i tankerne, alt kan bruges

I må ha en fatastisk fredag,
Vh Ahmed

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 - Bilen bipper for lygte Fejl.
« Svar #1 Dato: 08. Februar 2013, 14:34 »
Det er næsten 100 % sikert at det er en af baglygteren der ikke har nok forbindelse.

Du kan starte med at tage lygten af, ta soklen ud, og derefter tager du bremselypæren ud og og rengøre kontakt fladen nede i soklen, og så lyfter du kontaktfladen nede i soklen for at få pæren til at side stramt i soklen, nu nu tager du den nye pære og sætter i.
nu gør du så det samme med blinklyspæren:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

larsK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08. Februar 2013, 15:55 »
kan også være selve stikket i baglygterne der er brændt, så giver det dårlig forbindelse.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 08. Februar 2013, 16:48 »
Hej
Mener der var en tråd forleden med samme problem. Såvidt jeg husker fandt han fejlen i anhænger-stikket, det kan være fyldt med rust, ir osv.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 08. Februar 2013, 22:18 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Mener der var en tråd forleden med samme problem. Såvidt jeg husker fandt han fejlen i anhænger-stikket, det kan være fyldt med rust, ir osv.
normal på en 407 sw, der er det forbindelsen til pæren eller noget stelforbindelse til lygten
Diagbox, PP2000, L

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 08. Februar 2013, 22:31 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
Ole S skrev:
Hej
normal på en 407 sw, der er det forbindelsen til pæren eller noget stelforbindelse til lygten

Jammen jeg tvivler slet ikke på at du her ret, det var tråden her jeg tænkte på, her var det dog anhænger-stikket der var tosset.
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=7865
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 09. Februar 2013, 21:28 »
hej jeg hade dette problem sidste uge og efter at have prøvet alle de ting folk kom med klippede jeg stikke af til  anhænger-stikket det så ikke ud til at fejle noget ude fra men inden i var det iret op og den gjorde det som du forklarer så måske skal du bare klippe det af vis du ikke har funden fejlen allerede???  mvh marcel

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 09. Februar 2013, 23:00 »
Citér
kempf83 skrev:
hej jeg hade dette problem sidste uge og efter at have prøvet alle de ting folk kom med klippede jeg stikke af til  anhænger-stikket det så ikke ud til at fejle noget ude fra men inden i var det iret op og den gjorde det som du forklarer så måske skal du bare klippe det af vis du ikke har funden fejlen allerede???  mvh marcel

Man kan vel også tage stiket af inde på sikringsboksen i bagagerumet, så kan kablet bruges igen;)
Diagbox, PP2000, L