Jeg har sidste sommer konstateret at mit klima anlæg var utæt og kun kunne holde tryk i ca en måned. jeg har nu fået kigget på det og ved hjælp af en snuser fundet frem til at det er kondensatoren der er utæt.
så mit spørgsmål er så, er der nogen der har prøvet at skifte sådan en og kunne fortælle mig hvordan man skal gribe det an....?
Har kigget lidt på det og den er jo godt gemt væk foran den normale køler og kan ikke rigtigt vurdere om køleren skal ud eller den kan trækkes opad. Og udskiftes på den måde.
OG den sidste ting er, at når man søger på nye kondensatorer på nettet, er siderne lidt uenige om hvilke model år de passer til. nogle skriver at det bare er fra 2004 og frem til alle modeller. nogle skriver at det er fra 2004 til 2008 men ikke hvad man så skal bruge efter 2008. og min er fra 8 måned 2008 og har det nyere forbedrede klima anlæg som den faceliftede model fik. jeg har set 2 forskellige kondensatorer på nettet, en mere firkantet og en aflang. så vidt jeg kan se ude i bilen, ser den mere aflang ud end firkantet. så er en smule forvirret. den er lige så lang som den normale køler, men lavere.
ville være glad hvis der sidder en som har prøvet dette før, og lige kunne give et par gode råd.....
på forhånd tak.
Flemming