Forfatter Emne: Varme i 1,6 HDi  (Læst 1975 gange)

skpedersen

• Gæst
Varme i 1,6 HDi
« Dato: 11. Marts 2006, 14:30 »
Jeg har nu haft min 307 SW 1,6 Hdi i 3 mdr. Det er den nye model med 2-zone klima. Jeg har problemer med at holde varmen, specielt ved fødderne, og hvis der er 4 pers. i bilen dannes der dug på sideruderne selv om A/C kører.
Jeg har fået det råd fra Peugeot at lade være at bruge "Auto" funktionen, da blæseren så kører for langsomt.
Er der andre der kender til det problem med en 1,6 HDi, det være sig i 307 eller 407 med 2-zone klima?

Jeg ved godt at en moderne diesel ikke giver så meget varme fra sig, men jeg bruger bilen som pendlerbil og kører ca. 100 km om dagen - med kolde tæer:(

Lars 307SE

• Gæst
RE: Varme i 1,6 HDi
« Svar #1 Dato: 12. Marts 2006, 14:28 »
Hej

Nu er min en gammel "Single-Zone" klima - men netop på grund af dug, er der jo et "Anti-Dug-Program" på panelet (Symbolet for luft på forruden).

Hvis jeg fryser om mine fødder (sjældent) - skruer jeg op for varmen - til gengæld står den fast på A/C og Auto - det har den nu gjort i 4 år.

Men - Pas på - det er stærkt vanedannende :D

/Lars

skpedersen

• Gæst
RE: Varme i 1,6 HDi
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2006, 20:38 »
Hej Lars

Tak for dit svar. Jeg kan - desværre - ikke bruge det til sammenligning, da min mekaniker (tek. rådgiver hos Peugeot) siger at der muligvis skal en omprogrammering til, men at man venter på at lidt flere henvender sig med problemet før "Frankrig" involveres. Det drejer sig kun om NEW 307'ere. Det er noget med at blæseren er programmeret til at køre for langsomt, og det eneste man kan gøre at at køre hastigheden på manuelt. Hvis man bruger "afdugningsprogrammet" larmer blæseren så højt at det virker generende - men effektivt er det helt sikkert:)