Forfatter Emne: Olietryks advarsel 407 1.6 HDI  (Læst 10787 gange)

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Olietryks advarsel 407 1.6 HDI
« Svar #15 Dato: 23. Juni 2013, 19:05 »
Citér
Elprebsi skrev:
"Gløderør eller relay"??? er ikke selv mekanikker har "googlet" fejlkoden men syntes ik der er noget der skulle kunne vise sig som lavt olietryk (specielt når gassen tages af bilen, men ikke i tomgang), Mobilscan rapporten siger "(Peugeot/Citroen) IDM input kredsløbsfejl/ tændspole styrekreds signal for høj spænding" øvers skriver den at "Fejlkode lampen er slukket"

P1351 er gløderør eller relæet til gløderør.
så ja denne fejl høre nok ikke til olietryk;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Elprebsi

• Gæst
« Svar #16 Dato: 24. Juni 2013, 07:01 »
Okey men hvordan kan det være der ikke er fejlkode på olietrykket så? Når advarselen lyder flere gange om dagen og hvad kan det skyldes?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 24. Juni 2013, 21:58 »
Citér
Elprebsi skrev:
Okey men hvordan kan det være der ikke er fejlkode på olietrykket så? Når advarselen lyder flere gange om dagen og hvad kan det skyldes?

Hvad vil du egentlig med den p kode når du ved hvad fejlen er ?  normalt er det  p koden man bruger til at se hvad fejlen er   men her kender du jo fejlen  så er P koden er ikke til meget gavn   og det er ikke alle informationer der udløser en p kode i motorstyreboks eller i  BSI boks   når lavt brændstofniveau tænder kontrollampen  får du også meddelelse  men uden p kode   , du kan prøve og se i fejljournalen under fejludlæsning der ligger måske noget på olietrykket   , men ellers er det bare en ny oliepumpe hvis reduktionsventilen periodisk hænger i den  ,   hvis det kun er når motoren bevæger sig  så prøv og tag stikket af kontakten og se om den stadig gør det

Elprebsi

• Gæst
« Svar #18 Dato: 25. Juni 2013, 16:53 »
@KHJ jeg kender jo netop ikke fejlen ved kun hvad fejlen gør og hvornår. MEn endelige en der kommer med forslag til hvad fejlen kan være og hvordan den kan lokaliseres tak. :-) kan man uden at skifte oliepumpe skulle vist være ret dyrt, finde ud af om det er den der fejler? og god ide med stikket, kan du beskrive det for mig så jeg selv kan hive det fra? nogen siger der sidder en føler ved filteret, og ved der sidder en foran på motorblokke.. PS. husk jeg ikke er mekanikker og skriver kun fordi andre mekanikkere har givet og og jeg ikke vil betale for fejlfinding ved hjælp af komponent udskiftning,

Elprebsi

• Gæst
« Svar #19 Dato: 11. Juli 2013, 16:17 »
Det var stikket til olie tryksmåleren, der havde løse ben:)