Forfatter Emne: Modificering af bundkaret 1,6 HDI  (Læst 4097 gange)

Scorpy

• Gæst
Modificering af bundkaret 1,6 HDI
« Dato: 12. Maj 2013, 20:38 »
Hej. Er der nogen her inde der ved, hvem der kan modificere bundkaret på 307 1.6 HDI et sted i Jylland, til rimelig penge?

heso

• Gæst
RE: Modificering af bundkaret 1,6 HDI
« Svar #1 Dato: 12. Maj 2013, 23:49 »
Hej.
I Marts fik jeg modificeret mit bundkar på en 207 1,6 HDI hos
Aaløkkesholm i Odense for ca. 3000,- incl motorrens.

Scorpy

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2013, 05:21 »
Tja jo tak for dit indlæg, men jeg tænkte om nogen kan rette det der bundskrue, så alt olie kan komme ud fra den. 3000 kr lyder meget da en hel nyt bundkar koster omkring 600 kr hvis jeg selv skal sætte den på. Og selve motorrens kan heller ikke være så dyr? eller tager jeg helt fejl.?
Jeg kan huske en skrev her i forumet, at han fik modificeret sit et sted på sjælland for 500 kr inkl. olieskift.

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #3 Dato: 14. Maj 2013, 19:51 »
Citér
Scorpy skrev:
Tja jo tak for dit indlæg, men jeg tænkte om nogen kan rette det der bundskrue, så alt olie kan komme ud fra den. 3000 kr lyder meget da en hel nyt bundkar koster omkring 600 kr hvis jeg selv skal sætte den på. Og selve motorrens kan heller ikke være så dyr? eller tager jeg helt fejl.?
Jeg kan huske en skrev her i forumet, at han fik modificeret sit et sted på sjælland for 500 kr inkl. olieskift.

kig her

http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=8323
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

Scorpy

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14. Maj 2013, 21:22 »
Ja præcis, men Peugeotdoktor.dk er vist på Sjælland. Eller tager jeg fejl?? Vil muligvis selv går i gang med at rette det ud, dog skal jo skaffe gevindstang mv. Troede bare man kan finde nogen her i Jylland eller fyn der laver det ligesom Peugeotdoktor.dk

Gert Sorensen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 26. Maj 2013, 19:11 »
307 1.6 HDI

mit bundkar skiftede jeg for 4000 km siden ca 4 uger,
det tog max 2 timer med hygge og pertentlighed. der er 2 støtte bolte
hvor der sidder møtrikker på de tvinger det originale bundkar ned.
Pris ca 600,- plus olie og filter. nu er der 4.5 liter olie på ved
skift.  Mangler så at fjerne banjo filter, der skal køleren så af, kappe og partikel filter, så det kommer senere. Der var intet snuller i bundsi
HUSK at kontrollere at dyserne er spændt fast, det er forbrændingsrester fra dem der kravler op og laver sovs , ødelægger pakdåsen og slammet forsvinger ned i bundkaret og lukker for smøring, en rigtig PSA brøler, men den kører godt. Alle mine 4 dyser
sad løse, spændes med let håndgefyl, kun lige fast.

Min turbo er utæt ved regulerings armen, hvad kan vi gøre der
jeg kører med vinduerne nede, kan smage på min hals der er noget
der kommer ind i kabinen, kan det ikke løses, skal bilen
videre til en ny ikke følsom ejer, resten af familien kan ikke
mærke de langsomt bliver forgiftet.
Hvad kan man gøre, nogen der kan måle hvad det er, om
det er klima anlægget eller dieselos. Der er kørt klimarens.

mvh
Gert

Der Symmel

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07. Juli 2013, 14:56 »
Gert, jeg har lige haft samme problem (igen igen) med udstødning i kabinen. Det er jo helt vildt ubehageligt at man langsomt bliver forgiftet med dielselrøg og sodpartikler. Og det kan jo foregå i lang tid, inden fejlen bliver så slem, at man opdager det pga. kriller i halsen eller svien i øjnene.

Denne gang var det mine ventiler, der var sodet til, fordi pakningerne var røget, sagde manden på værkstedet. Sidste gang var det noget med indsprøjtningen? En anden gang var det noget andet :D