Forfatter Emne: Kobling Peugeot 206  (Læst 2759 gange)

Heidi Olsen

• Gæst
Kobling Peugeot 206
« Dato: 12. August 2013, 18:24 »
Hej,
Jeg er desværre i den sitation, at koblingen i min bil er defekt. Den "fedter" som de siger, og bilen trækker ikke som den skal ved accelration, den øger kun omdrejningens hastigheden. Det er mest i 3 og 4 gear. Bilen er knapt 2 år gammel og jeg gjorde opmærksom på det ved 40.000 km eftersynet. Hvor længe gælder garantien på koblingen ?
Hilsen Heidi

PS. Jeg har aldrig før fået skiftet koblinger i nogle af mine tidligere biler. Og de har alle rundet de 200.000 km. Så jeg går ikke ud fra, at det er min kørestil der er årsagen.

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
RE: Kobling Peugeot 206
« Svar #1 Dato: 12. August 2013, 23:36 »
Citér
Heidi Olsen skrev:
Hej,
Jeg er desværre i den sitation, at koblingen i min bil er defekt. Den "fedter" som de siger, og bilen trækker ikke som den skal ved accelration, den øger kun omdrejningens hastigheden. Det er mest i 3 og 4 gear. Bilen er knapt 2 år gammel og jeg gjorde opmærksom på det ved 40.000 km eftersynet. Hvor længe gælder garantien på koblingen ?
Hilsen Heidi

PS. Jeg har aldrig før fået skiftet koblinger i nogle af mine tidligere biler. Og de har alle rundet de 200.000 km. Så jeg går ikke ud fra, at det er min kørestil der er årsagen.

Jeg har en idé om at det er en HDi motor du kører med, rigtigt?
Hvad sagde de til service da du nævnte det?
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Heidi Olsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. August 2013, 09:06 »
Ja det er rigtigt. Det er en 206 plus. HDI 1.4. Det startede umiddelbart efter den havde været til 40000 km service. Peugeot nævnte intet angående koblingen i forbindelse med service. Jeg har haft værkføren med ude at køre. Han kunne godt mærke det. Han prøvede at file lidt på koblingen, og sagde, at det nogen gange kunne hjælpe. Det gjorde det ikke. Tvært i mod, så bliver det gradvis værre og værre. Jeg kan bare ikke finde noget nogle steder omkring garantien på koblingen. Jeg ved bare, at det ikke er dækket under motor garantien.

Mvh Heidi

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #3 Dato: 13. August 2013, 13:12 »
Citér
Heidi Olsen skrev:
Ja det er rigtigt. Det er en 206 plus. HDI 1.4. Det startede umiddelbart efter den havde været til 40000 km service. Peugeot nævnte intet angående koblingen i forbindelse med service. Jeg har haft værkføren med ude at køre. Han kunne godt mærke det. Han prøvede at file lidt på koblingen, og sagde, at det nogen gange kunne hjælpe. Det gjorde det ikke. Tvært i mod, så bliver det gradvis værre og værre. Jeg kan bare ikke finde noget nogle steder omkring garantien på koblingen. Jeg ved bare, at det ikke er dækket under motor garantien.

Mvh Heidi

Prøv at tage kontakt til dit Peugeotværksted igen og sig at det ikke er blevet bedre.
Det er ikke sikkert de vil dække det, da 2 års fabriksgaranti ikke dækker sliddele så som kobling, bremser, dæk mv.
Måske kan de give dig kulance.
« Senest Redigeret: 13. August 2013, 13:12 af sgt »
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt