Forfatter Emne: skift motor  (Læst 2940 gange)

billy weinell

  • Gæst
skift motor
« Dato: 05. April 2013, 10:04 »
hejsa står overfor at skifte motor i min 406 turbo , og når det nu er , så ville en 3.0 v6 . passe dejligt i den . men hvad med syn og skal den have en anden geearkasse . og ledningsnet håber i kan hjælpe mig . super dag til jer alle ;)

JML_

  • Gæst
RE: skift motor
« Svar #1 Dato: 05. April 2013, 10:45 »
Den må ikke overstige 20% i ydelse i.f.t. den originale motor. Kunne forestille mig at motorrummet på en 3,0 V6 er bedre forstærket end på din nuværende bil. Men du skal nok lige oplyse motor størrelse og model ;)

billy weinell

  • Gæst
RE: skift motor
« Svar #2 Dato: 06. April 2013, 09:16 »
det er en 2.0 sv turbo , og har fået oplyst at den godt kan ligge i min ;)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: skift motor
« Svar #3 Dato: 06. April 2013, 20:26 »
Hej
Jeg mener ikke du må overskrive motor volumen med mere end 20%, altså du kan lovligt gå op til 2.4.
Prøv at søge på nettet, der er millioner af sider med den slags.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Tholle

  • Gæst
RE: skift motor
« Svar #4 Dato: 06. Oktober 2013, 22:38 »
Hej. Gearkassen er den samme på en 2,0 turbo, en 2,2 HDI og en 3,0 V6 så den behøver du ikke skifte. ledningsnet og styreboks skal derimod skiftes, ligesom udstødning og antageligt også en række rør og slanger.
20% reglen går på ydelsen og ikke motorvolumen. Den går også på visual upgrade.... kort sagt vil man have afgift hvis bilen ómbygges til en anden model. Kør den til syn med konstruktive ændringer - intet problem og betal afgiften hos tol&skat.... hvilket ikke kan være meget på en bil fra 1969-1999...