Forfatter Emne: Bedre lyd i min 307  (Læst 1844 gange)

kostas

• Gæst
Bedre lyd i min 307
« Dato: 28. Marts 2006, 09:32 »
Jeg har lige købt mig en 307 st car 2,0 hdi edition. Dejlig bil.

Men jeg er ikke helt tilfreds med lyden i den. Altså musikanlægget.

Kan man sætte en Sony (MDX-C800REC) radio i og med en adapter gøre den ratbetjent (+ display kombatibel) ? Eller skal jeg bare glemme det med ratbetjening og display - det kan jeg godt overleve - men det er da fint at have med hvis muligt. Men en adapter skal jeg vel bruge under alle omstændigheder...

Jeg vil også gerne have nogle højtalere med lidt mere bund i - hører en del rap (Ice Cube, LOC, Hvid Sjokolade osv). Jeg vil ikke lige montere en sub endnu. Men evt bare skifte de eksisterende højtalere hvis det er nemt.

Nogen der har forslag og evt tegninger der viser hvordan man selv afmonterer og skifter dem ?

Hvis det kan lade sig gøre har jeg så en alm cd afspiller til salg fra bilen. Har max spillet 1 time indtil nu :D

kostas

• Gæst
RE: Bedre lyd i min 307
« Svar #1 Dato: 28. Marts 2006, 09:36 »
Alternativt kunne være at smide en Phatbox i den. Er der nogen der har erfaringer med at sætte sådan en fyr i deres Peugeot ??

Lars 307SE

• Gæst
RE: Bedre lyd i min 307
« Svar #2 Dato: 31. Marts 2006, 22:15 »
Hej kostas

Jeg ved ikke helt med lyden i stc. men i den alm 5-dørs hjælper det utroligt på lyden at sætte den eksterne forstærker på (Sony).

Mon man ikke kan sætte højttalerne fra SW'erns 3. sæderække i - for at få det ekstra - eller mon man skal op i at bruge bagklappen til montage af et par 6x9 - som den 3/5-dørs kan have i hattehylden ?

Et par fornuftige 6x9 sammen med de 6 øvrige højttalere kan udskyde indkøb af sub i lang tid ... Det kan komme til lyde helt fornuftigt ...

/Lars
« Senest Redigeret: 31. Marts 2006, 22:16 af Lars 307SE »