Forfatter Emne: Peugeot 205 1,4 La Coste + Køb af udstødning!  (Læst 1419 gange)

Pia Jonsson

• Gæst
Peugeot 205 1,4 La Coste + Køb af udstødning!
« Dato: 16. April 2006, 11:23 »
Hej m. Jer.

Jeg har lige købt mig en lille "kone-bil" til mig og min 7 årige knægt. Det er som overskriften antyder, en Peugeot 205 1,4 La Coste fra 1985. Den kører godt, og er pæn, men jeg har én opgave jeg skal have klaret, før den er "perfekt".

Udstødningen skal skiftes NU! Den fik lige en svejsning så bilen kunne klare turen hjem fra sælger, og det gjorde den da også, men skal have fat i en ny i næste uge.

Jeg har et spørgsmål til Jer. Jeg er førstegangsejer af en Peugeot, så undskyld min manglende viden.

1. Hvor dyr vil en komplet original udstødning være?

2. Er T-Hansens alternativ til små 850 kr for et komplet system, noget jeg som plan B burde turde købe? Med andre ord: Holder pisset, el. er det stadig gamle øldåser de bruger til at lave dem af, he he :D

3. Tror at "potten" er fin nok pt. men det er vel smartest at skifte det hele på en gang?

Tak for nu... Håber på lidt respons!

PS. Er der andre alternativer til eks. T-Hansen hvor kvalitet og pris hænger nogenlunde sammen? Post evt. links...
« Senest Redigeret: 16. April 2006, 11:27 af Pia Jonsson »

Christian T

• Gæst
RE: Peugeot 205 1,4 La Coste + Køb af udstødning!
« Svar #1 Dato: 16. April 2006, 12:13 »
www.hoyer-autodele.dk jeg mener at det nu er samme ejer som T hansen. Mht. original overfor uoriginal så er der mange delte meninger om hvad der er bedst. Peugeots original dele skulle være blandt de billigiste, men det betyder så også at de uoriginale er tilsvarende billigere.
Til din bil ville jeg sagtens kunne nøjes med en uoriginal udstødning, der er efterhånden også en del garanti på disse.
Hvis du kører mange små ture slides udstødningen ret hurtigt, idet der dannes kondensvand i den og den ruster indefra.

Hvis du melder dig ind i Peugeot klub Danmark får du procenter hos Høyer autodele som i forvejen er blandt de billigste i Danmark - Jeg mener at det er 12,5% og det er da en del, som erhversdrivende skal man handle for over 10000 inden for tre måneder for bare at få 10%

Ellers held og lykke med vognen.