Forfatter Emne: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(  (Læst 8197 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #15 Dato: 08. December 2014, 23:11 »
Hej
Kølertætner er lidt noget lort, det sætter sig jo alle mulige steder. Det er  ABSOLUT en nødløsning efter min mening. Er dit varmeapparat utæt. skal det jo skiftes. Har du ikke bemærket om der forsvinder væske i beholderen?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Hopper78

  • Gæst
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #16 Dato: 09. December 2014, 13:16 »
Nu har jeg lige givet den et mindre tjek.

Der lugter ikke af kølervæske i kabinen.
Har fjernet måtter og der er intet fugt eller vådt nogle steder.
Har tjekket ude ved køleren om der er nogle utætheder, det virker ikke sådan, tror heller ikke der er mistet noget kølervæske fra beholderen (den har næsten lige været til 5+ eftersyn og der har de vist efterfyldt)
Tog også lige pollenfilteret ud for tjekke for fugt og lign. men det så meget normalt ud.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #17 Dato: 09. December 2014, 20:00 »
Har du prøvet og smage på det fedtede lort  :-)   du vil kunne smage det  smager som billig hvidvin    ,  jeg kunne gå med til ruderne duggede  men de bliver fedtet er en gåde  hvis det ikke er kølevædske    hmm

Hopper78

  • Gæst
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #18 Dato: 11. December 2014, 09:25 »
Hej igen.

Pudsede lige ruderne igen i går. Kørte en tur på 130km, da jeg kom hjem igen var ruderne fedtet igen.

Har prøvet at smage på det, kan sgu ikke lige finde ud af hvad det smager af ;-)

Men det giver god mening at det er kølervæske, har læst en del om det på Google, og der er problemet også kølervæske og fedtede ruder.

Men hvordan kommer det ind nu der ikke lugter af kølervæske i kabinen ?

Har bare set at mange løser problemet ved at komme kølertætner i.  

Hopper78

  • Gæst
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #19 Dato: 03. Januar 2015, 13:48 »
Hej igen.

Nu har jeg prøvet at tjekke og kontrollere om det i virkeligheden er kølervæske, men er næsten kommet derhen hvor jeg faktisk vil udelukke kølervæsken.

Der er ikke spor af lugten af kølervæske i kabinen, og nevuet i beholderne til kølervæske er intakt.

Fik lige af vide af en mekaniker for lidt siden, at det måske kunne være aircondition (ja nu kan jeg ikke huske hvad det hed)  men noget væske der bliver pumpet rundt, man kunne køre ned til en mekaniker og få sat en ting på så man kan teste om der er væske nok på og det virker som det skal, det kunne nemlig også give fedtede ruder.

Nogle det ved hvad det hedder og hvad man skal sige hvis det skal testes af ?

For kan dæleme ikke huske hvad han kaldte det der væske ;-)
« Senest Redigeret: 03. Januar 2015, 13:50 af Hopper78 »

Bilvaskeren

  • Gæst
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #20 Dato: 07. Januar 2015, 13:00 »
Det er formentlig kølemidlet R134a han snakker om, måske han ved en fejl har kaldt det freon?

Du skal bede om et grundigt eftersyn af dit AC anlæg med trykprøvning...

For mig lyder det mest som kølervæske, der skal ikke andet end 2-3 dråber til at fedte ruden til.... - og er det så lidt den er utæt tvivler jeg på du bemærker lugten...

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #21 Dato: 09. Januar 2015, 20:58 »
Hvis  AC er slukket kommer der ikke så højt tryk i systemet   , men tvivler på det er det   for  kølemiddelet fedter ikke  og kompressorolien er  olie i den forstand vi kender olie  og det fordamper og forstøves ikke    

Hopper78

  • Gæst
RE: Forrude kan ikke blive ren indvendigt ;-(
« Svar #22 Dato: 28. Januar 2015, 07:48 »
Hejsa.

Mange tak for alle input.

Nu har jeg solgt min Peugeot og købt e Citroën C4 i stedet.

Men den fejler fuldstændig det samme, men der kan man klart se at det er kølervæsken der skaber problemet  

Nu har jeg haft den siden torsdag i sidste uge, og ruderne er fedtet i samme mønster som peugeoten, men her kan man tydeligt se at det er køler væsken da beholderen står et godt stykke under minimum.

Skal ned med den i dag og have kigget på bilen.