Forfatter Emne: Nye lejer montage?  (Læst 4994 gange)

Johanht

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Nye lejer montage?
« Svar #15 Dato: 23. Juni 2015, 23:40 »
Tak Ole S.  hentede lejet hos Peugeot i dag,  og deres melding var den samme. Når de skiftede lejet /navet så bankede de det også bare på med en top der passede med inder ringen på lejet.  Det var ikke et problem ifølge dem, at navet havde to lejer adskilt af en låsering. Så i morgen skal der bankes to x nav på plads.  Skal nok opdatere om det lykkes samt uploade et billede at det berømte nav med lejer.
Peugeot 207 3d 1.6 vti årg 2008

Johanht

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Nye lejer montage?
« Svar #16 Dato: 08. Juli 2015, 21:35 »
Nå et noget forsinket svar angående projekt baghjulsnav. De blev begge banket på uden problemer og har kørt rigtig fint.


Det var forresten min bagbro der døde, da Holt og jeg skulle prøve at skifte aksler på den. Det skal dog nævnes, at den var godt rusten og at torsionsstænger og alt andet på bagbroen på bagbroen sad meget fast da det skulle skilles ad.

Jeg endte med at købe en import bagbro til 3100kr fra Billigbagbro.dk Bagbroen så super fin, ren og rustfri ud. Den havde oven i købet fået monteret smørrenipler ved svingarmene. Som en bonus, giver der 12 måneders garanti på bagbroen.

Det var ret nemt at montere bagbroen og tog vel ikke mere end en god time før bilen var klar til en prøvetur. Det skal dog siges, at jeg havde en lift til rådighed.


Nu har jeg så 2 sæt aksler med lejer til salg, hvis der skulle være andre der ville kaste sig ud i projektet med at skifte dem.
Peugeot 207 3d 1.6 vti årg 2008