Forfatter Emne: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0  (Læst 4880 gange)

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0
« Svar #15 Dato: 09. August 2020, 20:18 »
Jeg bøjer mig i støvet  :) ER der nogen i nærheden af viborg der har en Diagbox/PP2000 som evt. kunne kigge forbi.
Lambdasonde
Højest sandsynligt den efter kat.

Hvorfor efter katalysatoren? - det giver ikke umiddelbart mening. Kan du uddybe?

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0
« Svar #16 Dato: 11. August 2020, 22:30 »
Jeg bøjer mig i støvet  :) ER der nogen i nærheden af viborg der har en Diagbox/PP2000 som evt. kunne kigge forbi.
Lambdasonde
Højest sandsynligt den efter kat.

Hvorfor efter katalysatoren? - det giver ikke umiddelbart mening. Kan du uddybe?
Det plejer bare være den. Måske fordi den er lidt mere udsat for vind og vejr.
Men ohm dem begge to, så finder du lyn hurtigt ud af om det er den ene eller den anden, eller ingen af dem.
Men de symptomer du beskriver passer på en dårlig sonde.
Alle kan få lort på skjorten.

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Sv: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0
« Svar #17 Dato: 12. August 2020, 09:15 »
Det er da helt sikkert ikke den bagerste sonde, den har ingen ting med hvordan bilen køre at gøre, den er der kun for at overvåge om katten. virker.
Peugeot 207 RC

sham63

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: viborg
Sv: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0
« Svar #18 Dato: 12. August 2020, 09:21 »
Det er da helt sikkert ikke den bagerste sonde, den har ingen ting med hvordan bilen køre at gøre, den er der kun for at overvåge om katten. virker.
begge er testet. Har efterhånden en idé om at det er bsi den er gal med. Der har i forløbet været så mange forskellige fejlkilder. Lige pt. Er det p1160.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Mangler virkelig hjælp her. 307 sw 2.0
« Svar #19 Dato: 12. August 2020, 12:12 »
Med al respekt virker det som om der er en del gætværk inde over fejlsøgningen, frem for systematik og udelukkelse.

Køb dig en "Diagbox tester", hvis du ønsker at kunne udføre fejludlæsninger mv. selv - de koster ikke alverden.

Mikael, MIKHAN og ligesindede vil måske være behjælpelig med et godt sted at indkøbe en sådan.