Forfatter Emne: slingrer på is  (Læst 6286 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: slingrer på is
« Svar #15 Dato: 08. Januar 2013, 19:06 »
Hej
Jeg kender ikke det omtalte problem.

Men der er desværre nok ikke en endegyldig løsning. Men du skal ihvertfald ha skiftet alle de bøsninger der er defekte. Er det gjort, ville jeg nok rådføre mig med en dygtig mekaniker jeg havde tillid til, og lade ham køre en tur i vognen, og høre hans vurdering.
Taler han med uld i mund, og ikke kan komme med en fornuftig løsning, må du jo overveje situationen. Ud fra det du beskriver er der klart noget galt, den skal IKKE smide sådan med røven. Er dæk, lejer og bøsninger 100% iorden, ville jeg nok kigge på fjedre og støddæmpere.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Bochr

  • Gæst
RE: slingrer på is
« Svar #16 Dato: 10. Januar 2013, 12:26 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Jeg kender ikke det omtalte problem.

Men der er desværre nok ikke en endegyldig løsning. Men du skal ihvertfald ha skiftet alle de bøsninger der er defekte. Er det gjort, ville jeg nok rådføre mig med en dygtig mekaniker jeg havde tillid til, og lade ham køre en tur i vognen, og høre hans vurdering.
Taler han med uld i mund, og ikke kan komme med en fornuftig løsning, må du jo overveje situationen. Ud fra det du beskriver er der klart noget galt, den skal IKKE smide sådan med røven. Er dæk, lejer og bøsninger 100% iorden, ville jeg nok kigge på fjedre og støddæmpere.[/quote


Tak
Jeg prøver lige med nye dæmper. jeg læssede bilen igår og kan se den hænger en del og at den ligesom slingre med bagenden når man køre over små ujævnheder.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: slingrer på is
« Svar #17 Dato: 10. Januar 2013, 17:00 »
Hej
Synker den for meget, skal du nok ha kigget på dine fjedre, det er dem der holder bilen oppe.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

silverfox

  • Gæst
RE: slingrer på is
« Svar #18 Dato: 10. Januar 2013, 21:03 »
206 har ikke fjedre bag, den har torsionsstænger. De kan have sat sig, ligesom en af svingarme kan.

Bochr

  • Gæst
RE: slingrer på is
« Svar #19 Dato: 11. Januar 2013, 10:23 »
Kan man evt. få et link til nogle mikrofilm med hvilke dele og bøsninger der kan skiftes bag i bilen ?

Er klar over man skal købe en renoveret bagbro med smøre nipler .

Og så er der støddæmper og stabilisator stænger . men det kunne være
rart at se det på nogle reservedels tegninger .

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: slingrer på is
« Svar #20 Dato: 16. Januar 2013, 11:59 »
Jeg ville få lavet en 4 hjuls-udmåling. Har haft 2 biler der styrede af sig selv med bagenden. De var begge skæve. Det var en befrielse at få dem lavet. Bilen kan være skæv efter en tidligere skade. Det vil normalt give skævt dækslid.
 Din bil skal køre som de andre du har haft.
Det kan godt være det ikke kan justeres, men så skal der en anden bagbro på. Den skal køre ordentligt.  
Bedste hilsener peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.