Forfatter Emne: 307 136hdi suger indsugningsslange flad  (Læst 7860 gange)

flemmingjensens

  • Gæst
RE: 307 136hdi suger indsugningsslange flad
« Svar #15 Dato: 11. Juni 2014, 17:47 »
Citér
sgt skrev:
Tryksiden.


Det plastik spjæld der sidder efter intercooleren nr. 7 på billede 2.
Hvad funktion har det?
På min 406 2.0 hdi 107 HK ligner det lidt billede 2, men ikke helt.
Har bla. kun en slange til det spjæld.
Jeg har også en temp. føler (tror jeg det er) som sidder i cat (mellem cat og partikelfilter) ved ikke helt om den er i stykker også.
Jeg tænker det er den til catalytic converter downstream temp.
både up og down står faste i værdierne, selvom jeg piller stikket føleren.
forstår jeg ikke helt.
nogen der har en tegning over sådan en model?

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: 307 136hdi suger indsugningsslange flad
« Svar #16 Dato: 11. Juni 2014, 18:37 »
Citér
flemmingjensens skrev:
Citér
sgt skrev:
Tryksiden.


Det plastik spjæld der sidder efter intercooleren nr. 7 på billede 2.
Hvad funktion har det?
På min 406 2.0 hdi 107 HK ligner det lidt billede 2, men ikke helt.
Har bla. kun en slange til det spjæld.
Jeg har også en temp. føler (tror jeg det er) som sidder i cat (mellem cat og partikelfilter) ved ikke helt om den er i stykker også.
Jeg tænker det er den til catalytic converter downstream temp.
både up og down står faste i værdierne, selvom jeg piller stikket føleren.
forstår jeg ikke helt.
nogen der har en tegning over sådan en model?


Er du helt sikker på, at der kun er én slange ind til de spjæld? De er til at regulere indsugnings temperaturen. Den ene går gennem intercooler og den anden gør ikke (kold/varm)

M.h.t. temperturføler, så kan du se værdien på føleren, hvis du har en tester sat på. Så kan du se, om det passer nogenlunde. Den bruger føleren til at holde en tilpas varm temperatur på partikelfilteret når den skal regenerere.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

flemmingjensens

  • Gæst
RE: 307 136hdi suger indsugningsslange flad
« Svar #17 Dato: 12. Juni 2014, 21:35 »
Citér
sgt skrev:
Citér
flemmingjensens skrev:
Citér
sgt skrev:
Tryksiden.


Det plastik spjæld der sidder efter intercooleren nr. 7 på billede 2.
Hvad funktion har det?
På min 406 2.0 hdi 107 HK ligner det lidt billede 2, men ikke helt.
Har bla. kun en slange til det spjæld.
Jeg har også en temp. føler (tror jeg det er) som sidder i cat (mellem cat og partikelfilter) ved ikke helt om den er i stykker også.
Jeg tænker det er den til catalytic converter downstream temp.
både up og down står faste i værdierne, selvom jeg piller stikket føleren.
forstår jeg ikke helt.
nogen der har en tegning over sådan en model?


Er du helt sikker på, at der kun er én slange ind til de spjæld? De er til at regulere indsugnings temperaturen. Den ene går gennem intercooler og den anden gør ikke (kold/varm)

M.h.t. temperturføler, så kan du se værdien på føleren, hvis du har en tester sat på. Så kan du se, om det passer nogenlunde. Den bruger føleren til at holde en tilpas varm temperatur på partikelfilteret når den skal regenerere.

Hej og tak for svar. Havde ikke set at du havde svaret i denne her tråd, men kun at du havde lagt tegninger ind. Og tak for det. :)

Jeg tænkte godt at det var til at regulere temperatur med, da jeg kunne så slangerne gå sammen deroppe. Der sidder et spjæld nedenunder det andet, og kan ses på den tegning du smed til mig.
Den skal jeg nok også lige tjekke. Har det noget voldsomt at sige mon, at temperaturen er lidt kold eller varm. Ved godt at forbrændingen bliver bedre ved optimale forhold, men vel ikke totalt sløv som min er.
Temperaturføleren er helt i skoven, men hvis den kun bliver brugt til regenerering, så skal jeg jo lede videre efter noget andet.
Ikke at det ikke skal laves, men bilen er en kammerats som jeg skal købe. Men gider ikke ofre vildt mange tusinde, hvis jeg ikke finder fejlen på trækkraften også.