Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - FLNI

Sider: [1]
1
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 08. Marts 2021, 18:14 »
Hej igen

En lille update.
Bilen havde stået i alt for lang tid. De hydrauliske ventiler kræver åbenbart at motor skal kører i meget meget lang tid før olietryk er høj nok til at fungere igen.
Men nu kører bilen igen. Det er jo bare dejligt.
Bilen skiftede lige km stand fra 108.000 til 230.000 pga. den brugte BSI boks :-)
Radio bibber fortsat, og jeg kan læse mig frem til, at det nok kræver et besøg hos Peugeot med en omkodning.
Tror ikke at der er andre muligheder, med mindre der er nogen der har et tip.

Tak til Mikhan og E4

2
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 07. Marts 2021, 18:01 »
Hej
Så er der monteret ny (brugt) UTC, BSI, ratlåsChip og nøgleprint-fjernbetjening (print er flytte over i den gamle nøgle, fjernbetjening virker med den ny BSI boks.
Har lavet en "manuelle" nulstilling.

Der er liv og motor kværner, efter flere forsøg er den faktisk også lige ved at gå i gang men nej det lykkes ikke helt.
Masser at strøm (ny batteri der er 100% opladet)

Ved tænding er Motor fejllampe konstant tændt. men derfor kan biler jo ofte godt køre.
Batteri lampe blinker når den står med tænding. Det ved jeg så ikke lige hvorfor?

     

3
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 28. Januar 2021, 23:17 »
Super

Nu har jeg lidt bedre forudsætninger for at arbejde videre med bilen.

4
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 28. Januar 2021, 11:27 »
Takker mange gange.

Skal det forståes således at selv om man køber et sæt ECU + BSI + tændingsnøgle enheden og de tilhørende nøgler ved autoophug, så skal den stadigvæk kodes ?

Kunne du bruge oplysning om F8 sikring ?


5
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 28. Januar 2021, 10:35 »
Hej
Så har jeg lige været nede ved bilen

En 25 amp i F8 og den var ok
måler +12,58 Volt på klemmen tættest forruden.

Motorstyrings boks er nu adskilt og øv tråde fra stik ned til printplade er brændt af.
se billede.
Får nu oplyst at hvis hvis man finder en 100% identisk motorstyringsboks behøver man ikke at skifte BSI boks, og dermed ingen programmering og/eller skift af tændingslås. Håber det er rigtigt fordi den må være step 1 i et forsøg på en rep.

Men BSI boks kan så godt have taget skade i samme ombæring.

6
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 27. Januar 2021, 21:29 »
Hej
Okay BSM boks har mekaniker ikke lige nævnt?

Bil er AZ 67 790

motor styre boks den er 100%  sikker kaput.
Får oplyst at det er Vigtigt at man får nøjagtigt samme boks hos en evt ophugger.
Boks skulle være uden mulighed for programmering og kan umildbart blot skiftes.

Og så er der bsi boks der kræver at man også får nøgler og tændingslås med.. fordi den er tilpasset den enkelte bilmodel.

Altså op til 3 enheder der skal skiftes, Hvis jeg forstår det korrekt.







7
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 27. Januar 2021, 15:57 »
 ja roder lidt med mulighed for en boks hos autoophug eller ny fra Tyskland.
Udfordringen er et ukendt antal følgeskader på div. elektriske følere m.m.
Og en brugt BSI boks kræver ny tændingsnøgle har jeg fået oplyst.
Til gengæld skulle der ikke være nogen programmering i selve motorstyringsboks.

Peugeot vil have 7800 for Motorstyringsboks og 4500 for BSI boks + moms.
Det er vanvittigt.

Bilen har kun kørt km. 105.000 


8
Elektronik / Sv: Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 26. Januar 2021, 20:53 »
Tak for input.
Nu har mekaniker dømt motorboks død. Han mistænker at der har været bytte om på plus og minus ved forsøget på at starte bilen med startkabler og det kan ødelægge boksen.
Så øv ny motorboks  styring + måske en  ny BSI boks da den også kan være ødelagt. Det er så dyrere end bilens værdi. Så det ender måske med en skrotning.
Gode input til den konstateret fejl er velkommen.

9
Elektronik / Amok efter batteriskift? P207 stc. 1,6 120 hk
« Dato: 26. Januar 2021, 06:40 »
207 1,6 I 16v Stc.  120 hk 2008

Hej efter 2 starter med startkabler var der tid til et batteriskift, troede jeg.
Udført, men bilen er nu gået amok.

Vil fortsat ikke starte, kun nogle klik hist og her og vil ikke turne motor overhovedet. at Turne motor har den heller ikke villet ved de 2 starter med startkabler.
Nu er den så til rep. men mekaniker er rundtosset.

Den har fyldt motor op med benzin. den gør nogle mærkelige ting bl.a. tænder den tilfældigt vinduesvisker og blinklys uden at der er tændt på afb.
Den står med direkte strøm på starter.

Nogle der har et tip?

Sider: [1]