Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mekanikfix

Sider: [1]
1
Interiør / Sv: Nøgle sidder fast. Peugeot 308
« Dato: 15. Maj 2023, 16:34 »
Nu er jeg kommet videre. Dette vil jeg lige berette om, da jeg ikke har kunnet finde noget på nettet.
Jeg måtte bore stiften ud. Spændende, da stiften kørte rundt.
Tændingskontakten kan afmonteres fra låsen, og kan betjenes med en skruetrækker.
Jeg fjernede låsetappen til ratlåsen med vinkelsliber, og monterede lås og transponder igen.
Når nøglen er i låsen, kan bilen startes med skruetrækker. Ikke optimalt, men bedre end ikke at kunne køre.
Jeg fandt en ratlås, 2 nøgler med de rigtige nøgleblade, et tankdæksel og en dørlås til 550 Kr på ebay.de
Nemt, da jeg slipper for programmering, og køb af ny/nye nøgler.
Jeg glæder mig til at få dette monteret.

2
Interiør / Sv: Nøgle sidder fast. Peugeot 308
« Dato: 14. Maj 2023, 20:28 »
Jeg fik ikke lige skrevet at jeg har et stort ønske om at komme ud at køre så hurtigt som muligt, og gerne før en anden lås er fremskaffet

3
Interiør / Nøgle sidder fast. Peugeot 308
« Dato: 14. Maj 2023, 20:23 »
Hej, jeg har et problem.
Jeg har lige købt en 308 SW 1,6 HDi fra 2009. Reg. nr. zv56775. VIN nr. VF34E9HXC55289892
Kørt 282.000
Tændingslåsen var lidt træg. Derfor gav jeg den et sprøjt låseolie. Jeg har en fin lille spraydåse med speciel dyse til låse.
Det skulle jeg ikke have gjort. Låsen satte sig fast. Dysen har nok ødelagt noget i låsen. Jeg har prøvet med mere olie. Rokke med rattet, og rokke med nøglen.
Den sidder bare fast.
Der er denne youtube video med samme lås her:
https://www.youtube.com/watch?v=CtZCC2mjrlc
Jeg er nu kommet dertil, at låsen skal ud.
Jeg har fået den lille knækbolt ud, men kan ikke få tappen trykket ned, da jeg jo ikke kan stille låsen i position 1.
Er der nogen der kan hjælpe? Jeg får også brug for en ny lås.

4
Tak til mikhan og pug407aut for svarerne.

Diagbox siger at ABS fejlen er permanent, med i virkeligheden var/er den periodisk. Fejlen er kommet og gået. Fejlen kom igen efter mit besøg hos mikhan.

Da jeg fik adskilt højre baghjul, viste det sig at ABS ringen var meget tilsmudset. Denne er nu rengjort. Ny ABS sensor monteret, og fejlkoder er slettet. Siden da, har den ikke meldt fejl. Håber at den er fixet.

Den anden fejl med brændstofadditivering er lidt svær at komme nærmere, og den er jeg ret ked af. Uden brændstofadditiv skal jeg ikke køre ret mange Km inden jeg får nogle nye, og økonomisk tunge problemer.

Ved at søge på nettet, kan jeg se at på de tidlige 407 1,6 HDI, er der en seperat boks til styring af additiv tilsætning. Denne boks skulle sidde over pedalerne, som pug407aut også fortæller. Denne boks er ikke over pedalerne på min 407. Er denne funktion eventuelt indbygget i motorstyreboks EDC16C3 på senere modeller?

Hvis jeg i Diagbox går ind i motorstyreboks EDC16C3 og laver fejludlæsning, siger den ingen fejl.

Går jeg ind i additivpumpe (undermeny i EDC16C3) og forsøger aktivering af additivpumpe, kommer fejlen "defekt aktivering - aktivering umulig". Supplerende resultater. Underfunktion er ikke understøttet. Ugyldigt format.

Bilen skal til syn på tirsdag, og det vil jeg prioritere højere end brændstofadditivering problemet.

Venligst Claus




5
Tak til pug407 og Holt for svar.

Stor tak til mikhan for hjælp.

Jeg fik min Lenovo op at køre med Diagbox v7.65. Der skete desværre ikke nogen ændringer. Stadig ingen kommunikation med ABS enheden.

Så besøgte jeg mikhan. Hans computer og interface kunne godt kommunikere med min ABS enhed. Der var fejl på signal fra en af ABS følerne.

Ny føler er nu bestilt. Mikhans computer og mit interface kunne ikke kommunikere med ABS enheden. Så fejlen var altså et defekt interface.

Ikke alt fra Kina er lige godt. ØV ØV

Venligst Claus

6
Mange tak for svarerne. Jeg har prøvet med både planet 2000 og Diagbox.

Jeg har en ældre Lenovo med Windows 7, 32 bit og Diagbox v7.65

Den kan godt læse stelnummer.

I Diagbox vælger jeg BSI ud fra Dam nr.

ABS enheden er ikke nedtonet, men den siger computer ukendt. (Røde bogstaver)

Klikker jeg på ABS enheden får jeg 3 valgmuligheder.

ESP_EBC440_CAN

ESP_EBC_440_K

ESP 81

Jeg har prøvet alle 3 muligheder.

Nogle vil ingenting, og en siger kommunikationsfejl

Ved at søge her på forum, har jeg fundet ud af at fejlen måske kan skyldes en forkert nedlukning af computeren. Det vil jeg ikke afvise, at jeg kunne være kommet til.

Jeg har en anden ældre Lenovo med en nyinstallation af Windows 7, 32 bit. Den er jeg ved at installere Diagbox på. Måske vil den kommunikere med ABS enheden. Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet.

Venligst Claus

7
Jeg har en Peugeot 407 1,6 HDI fra 2008. Den er pludselig begyndt med ABS og ESP fejl i displayet. Når jeg starter bilen er der ingen fejl. Fejlen kommer først når hjulene ruller. Nogle gange blot få cm. Der må altså stadig være liv i ABS enheden.

Når jeg tilslutter computer med PP2000, og foretager fejludlæsning, siger fejludlæsningen at der er fejlkommunikation/ingen kommunikation med ABS enhed. Jeg kan derfor ikke komme nærmere ABS/ESP fejlen. Det er en ret træls situation.

Jeg har tjekket sikringer ved førerplads og i motorrum. Kontaktflader på korroderede sikringer er renset. Også maxisikringerne. Jeg har dog ikke underøgt de bageste sikringer, da jeg ikke mener at de kan have nogen indflydelse på fejlene.

Jeg har også foretaget en BSI reset uden at dette har hjulpet.

Jeg tror at de 2 fejl er uafhængige af hinanden. Jeg tror at kommunikationsfejlen har været der i lang tid, og først er opdaget nu hvor jeg har brug for fejludlæsning fra ABS enheden.

Jeg har ingen ide om hvordan jeg får etableret kommunikation mellem PP2000 og ABS enhed igen. Jeg anser dette som det alvorligste problem.

Jeg vil nu løfte bilen og prøve at rotere et hjul af gangen. Er der et hjul, der ikke giver fejl, må der være noget galt med føler eller forbindelse der.

Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen der kan hjælpe.

Venligst Claus :)

8
Hej mikhan

Det ville jeg gerne give for at løse problemet. Desværre har jeg booster i campingvognen.

http://www.danpower.com/product/battery-booster-dan1212h-65/

Jeg tror ikke at boosteren vil spille med strømvagten.

Forøvrigt tak for hjælpen med at få udlæst fejlkoder og køb af nyt interface rev. c i Frankrig. Det virker bare.;)

på Citroenforum hedder jeg clauspz

Claus

9
Hej Holt

Tak for dit hurtige svar. Jeg håber nu ikke at jeg skal trække ledning fra kabinen. Jeg har nu monteret en kontakt, jeg selv skal betjene. Køleskabet trækker 8A, så jeg håber ikke at jeg glemmer at slå den fra.

Med venlig hilsen
Claus

10
Jeg er ved at modificere strømmen på mit træk, således at jeg kan forsyne køleskab i campingvogn. Min bil er en Peugeot 407 SW 1.6 HDI 2006. Jeg har trukket 2 X 6 kvadrant direkte fra batteriet og hen til trækket. Jeg anvender 2 polet stik, der kan bære strømmen mellem bil og campingvogn. (Det er ret svært at få 6 kvadrant ind i det 13 polede stik). 25A sikring og relæ monteret lige efter batteri. Det er så meningen at relæet skal styres af tændingen, således at der kun er spænding til køleskabet, når bilen kører. Mit spørgsmål er, om der i motorrummet findes plus når tænding er tilsluttet. Det skal være et sted, hvor der ikke bliver ballade med BSIen. Alternativt kan tænding tages fra tændingslås eller forreste cigarettænderstik. Dette indebærer at der skal trækkes ledning mellem kabine og motorrum. Hvor er dette nemmest? For mig ser det ikke ud til at være ligetil.
Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Claus

11
Hej doc405
Tak for dit svar og undskyld at jeg ikke svarer før nu. Jeg tror at du har ret. Den elektriske ventil på brændstofpumpen bliver nok aktiveret af en temperaturcensor når det er koldt.
Problemet med udsættere fandt jeg heldigvis selv hurtigt. Det viste sig at være gummimembranen i håndpumpen på brændstoffiltret der var gået i stykker, sådan at den fik falsk luft.
Med venlig hilsen
Claus

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: virker min turbo ?? sjov hylelyd !!!
« Dato: 24. August 2008, 21:41 »
Hej lars
Turboen er tryksmurt. Hvis den ikke får olietryk står den meget hurtigt af.
Da turboen tvangsfodrer motoren vil der være overtryk i intercooleren, hvis den virker. Du kan bare sætte et manometer på intercooleren. Find evt ud af hvad der skal være af tryk ved forskellige omdrejningstal.
Med venlig hilsen
Claus

13
Hej Dieselfreak.
Tak for linket. Det er godt, men der er desværre ikke noget ledningsdiagram over 405 GRDT.

14
Er der nogen der kan hjælpe/er klogere end mig? Min bil er pludselig blevet meget svær at starte når den er kold. Den er svær at starte, har udsættere og går af og til i stå i tomgang når den er varm.
Der sidder en magnetventil (ikke stopanordningen) på brændstofpumpen. Min bil har Bosch pumpe. Denne magnetventil får IKKE strøm. Hverken når motoren er kold, under start eller når motoren er varm.
Når jeg giver magnetventilen strøm direkte fra batteriet går motoren fint. Når jeg tager strømmen fra magnetventilen er der straks udsættere og moteren kan gå i stå!
Jeg har kun ledningsdiagrammet fra Haynes. Dette er desværre værdiløst, da magnetventilen ikke er vist der.
Er der nogen der ved hvilken funktion denne magnetventil har, og hvad der styrer den?
Hvis der er nogen der ved hvorfor omdrejningstælleren på de gamle Peugeot-er aldrig virker vil jeg også meget gerne vide dette?
Hvor får man et ledningsdiagram der er komplet?

Sider: [1]