Jeg har en Peugeot 407 1,6 HDI fra 2008. Den er pludselig begyndt med ABS og ESP fejl i displayet. Når jeg starter bilen er der ingen fejl. Fejlen kommer først når hjulene ruller. Nogle gange blot få cm. Der må altså stadig være liv i ABS enheden.
Når jeg tilslutter computer med PP2000, og foretager fejludlæsning, siger fejludlæsningen at der er fejlkommunikation/ingen kommunikation med ABS enhed. Jeg kan derfor ikke komme nærmere ABS/ESP fejlen. Det er en ret træls situation.
Jeg har tjekket sikringer ved førerplads og i motorrum. Kontaktflader på korroderede sikringer er renset. Også maxisikringerne. Jeg har dog ikke underøgt de bageste sikringer, da jeg ikke mener at de kan have nogen indflydelse på fejlene.
Jeg har også foretaget en BSI reset uden at dette har hjulpet.
Jeg tror at de 2 fejl er uafhængige af hinanden. Jeg tror at kommunikationsfejlen har været der i lang tid, og først er opdaget nu hvor jeg har brug for fejludlæsning fra ABS enheden.
Jeg har ingen ide om hvordan jeg får etableret kommunikation mellem PP2000 og ABS enhed igen. Jeg anser dette som det alvorligste problem.
Jeg vil nu løfte bilen og prøve at rotere et hjul af gangen. Er der et hjul, der ikke giver fejl, må der være noget galt med føler eller forbindelse der.
Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen der kan hjælpe.
Venligst Claus