Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Autoholm

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Havde nøglekoden til bilen.
Det var min tester der ville have en kode.
Prøvede en anden tester og den kunne så programmere mine to nøgler igen.
Tænker at det måske var fordi jeg ikke overholdt ventetiden på et minut, efter af have tilkoblet batteriet, at det skete. Det står jo i instruktionsbogen.
Har fungeret siden. 8)

2
Hej

Det er vist normalt at de hakker under regenation, kan du ikke bare tage et gear lavere?
Min hakker ved lave omdrejninger, men det går over ved et gear lavere, altså over 2000 omd.
Der sprøjtes diesel ind i udstødningstakten som skal ned og brænde i filteret, for at rense det

mvh

3
Elektronik / Transponder identifier not received 406 03 hdi 2.0
« Dato: 01. Oktober 2018, 08:45 »
Hej.


Efter at have haft batteriet frakoblet får jeg denne fejl.
Transponder identifier NOT received.
Begge nøgler fungerer ikke. Heller ikke fjernbetjent central lås.
Keys learnt 2
Nummer Of key programmet 3 spørgsmålstegn
Transponder key nummer 3 spørgsmålstegn

Bilen kan ikke mærke at nøglen sidder i.

Er der nogen der kan forklare hvad det betyder?
BSI ved åbenbart godt at den har lært 2 nøgler at kende, så den har ikke glemt alt. Men de 3 spørgsmålstegn.?
Prøvede at programmere nøglerne, men min pp2000 vil have en kode fra Frankrig for at give adgang og det er jo ikke sådan lige.....

Dejligt hvis nogen vil hjælpe

Bedste hilsener

4
Motor og Transmission / RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Dato: 15. Februar 2017, 12:06 »
Tror du skal gå ledningerne meget grundigt igennem fra ecu til dyser.
Har haft det problem i min diesel. Altså at den gik ud og jeg skulle vente lidt før den kunne starte. Tror ecu lukker ned når den føler en kortslutning. På min bil var der engang fjernet en clips der gjorde at et stål beslag på motoren havde gnavet igennem både plast bælg og isolering på en ledning. Når motoren væltede lidt som den gør når den får gas, så kortsluttede den.
Tror det er godt at tage fejlmeldingen bogstaveligt og undersøge ledninger super grundigt.

Bedste hilsener.

5
Motor og Transmission / RE: Trækaksel problem
« Dato: 15. Februar 2017, 11:49 »
Der er sådan en tripod som ikke kan tåle at man trækker i den. Min bil gjorde som din. Købte en ny aksel hos Skovgård-Schmidt. Øverst i kassen lå en seddel med stor skrift. Der stod at man endelig ikke måtte trække i akslen fordi den så ville blive ubrugelig..... Dette er jo vildt.....
Skilte den gamle ad og kunne se en slags nåle som var faldet ud og som jeg ikke ville kunne sætte i igen.
Min nye aksel blev håndteret meget forsigtigt og listet ind.
Når jeg drejede hjulet med den gamle monterer kunne jeg se at tripod skubbede motoren til side der hvor den ikke kunne gå sammen fordi nålene var faldet ud.
Tror dit problem er det samme. Desværre.

bedste hilsner.

6
Motor og Transmission / RE: klimaanlæg
« Dato: 22. Januar 2017, 11:43 »
Der lyder et klik når kompressoren slår til og man kan også mærke om det ene rør bliver koldt.:)

7
Undervogn / RE: Bremser virker (næsten)
« Dato: 01. Januar 2017, 15:42 »
Under kørsel vil blokering/ Abs assistance indtræde længe før trykket er så højt som det du skaber når du træder til på pedalen mens du holder stille. Man træder jo netop for at trykprøve/ kontrollere sin hovedcylinder.

Pedalen gør jo det samme efter skift af hovedcylinder, hvilket indikerer at den gamle også var ok, med mindre pedalen synker hurtigt.

Jeg tror der bliver skiftet mange hovedcylindre på den konto.

Min ven læste også på en engelsk side at det ikke var en fejl.

Det kunne være interessant hvis vi alle prøvede at se hvor mange pedaler der synker.

Har du testet om din synker?
:)

8
Undervogn / RE: Bremser virker (næsten)
« Dato: 01. Januar 2017, 12:56 »
Det er noget med at den godt må.
Når du holder stille med motor startet og træder hårdt, så laver du et ekstremt tryk som du aldrig vil lave under kørsel. Den må ikke synke hurtigt selvfølgelig.

Jeg har synet og kørt flere år med flere der gjorde sådan. Det er ikke en fejl.

Det er vist mest på diesel med vacumpumpe det sker.

Min ven skiftede også hovedcylinder og udluftede på alle måder. Jeg sagde kør til syn og den blev godkendt.

Du oplever vel aldrig at det sker under normal kørsel vel?

Din bil er ok og du har været grundig

9
Peugeot Snak / Eberspacher fyr i 406 hdi
« Dato: 27. December 2016, 11:43 »
Det staves vist ikke sådan, men er der nogen der har erfaring med sådan et fyr?
Det virker kun nogen gange. Nogen gange tænder det slet ikke, men knappen lyser rødt. Andre gange kører det kun kortvarigt. Når det virker så er det super effektivt.
Troede det kunne handle om batterispænding, men det er det samme, hvis jeg prøver at starte det med motoren i gang. Da det kan tænde nogen gange kan det jo ikke være gløderør tænker jeg.
Vil gerne betale hvis nogen gider se på det.

Bedste hilsener Peter

10
Løst.

Det viste sig at være ledningen til dyse 4, som kortsluttede mod  et beslag lige over tandremmen. Der har nok siddet en plastic clips fra ny, men den har ikke været der, de 5 år jeg har haft bilen.
Motorens rystelser har gjort, at beslaget har gnavet sig igennem det yderste rillede plast rør og også igennem isoleringen til ledningen.
Når jeg gav gas og motoren væltede lidt, så rørte ledningen beslaget. Computeren lukker så ned for alt.
Kobbertråden i ledningen var ikke gravet over, så den har fået noget flydende gummi snask købt i USA for mange år siden. Beregnet til ledninger på både. Det skulle tørre i 5 min. og fik så en gang til. Derefter pakkede jeg ind i isolerbånd og til sidst, et stykke kølerslange rundt om det ødelangte rillede plast rør, som blev stripset fast til beslaget, så det ikke kan gnave mere.

Fantastisk at få den ud at køre igen.

Skulle nok have gået lidt mere traditionelt til værks, end at tro alle svar skal komme fra en tester og et forum! Hvis jeg havde  checket de ledninger fra starten, havde jeg straks fundet fejlen. Heldigvis ingen penge spildt.

Bedste hilsener
:)

11
Har fortsat dette problem. Det er begyndt at komme så ofte at jeg ikke kører i bilen mere.
Det ville være fuldstændig fantastisk hvis der var nogen der ville dele deres erfaring med dette problem.
Tænker efterhånden at det måske er styringen. Sidste gang skrev den kortsluttet på alle dysekredse. Efter et minut uden tænding kan den starte og kører perfekt.....
Den kan have nogle udsættere kort før den går i stå. Skal altid vente 1 minut for at den kan starte igen.

Please hjælp.

Bedste hilsener.

12
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. September 2016, 21:25 »
Går ud fra at bilen har været slukket og startet igen.
Hvis lampen stadig lyser er det et problem. Det skal udlæses med diagbox og du skal se under parameterudlæsninger på partikkelfilter.
Du kan udlæse hvor langt der har været mellem de sidste regenereringer.
Det er lidt kompliceret. Måske er filteret fyldt og kan udskiftes. Der kan også mangle additiv eller additiv pumpe kan være defekt.
Du kan se under differencetryk. Med slukket motor skal det være nul.
Ved du hvor langt filteret har kørt?
Diagbox/pp2000 inden du skiller noget ad. Det kan være en defekt difftryksensor som viser difftryk ved stoppet motor.
mvh

13
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. September 2016, 15:14 »
Bell add har meget godt, men du har ikke brug for noget. Bilen tilfører selv additiv fra sin egen tang. Du får besked når den mangler.
Kør normalt og tag så en tur som beskrevet når du får den meddelelse i display. Du skal nok få besked i display hvis der er andet. :)

14
Motor og Transmission / RE: Regenerere
« Dato: 13. September 2016, 09:26 »
Det er helt ok med 600 mellem regenerering.
Skiftede mit filter da der var 50 km mellem.
2000 mellem må være ved meget optimale driftsforhold.
Du kører bare videre og nyder turen.:)

15
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. September 2016, 09:20 »
Jeg har kunnet måle 50 grader højere temperatur i mit filter ved 2500 omd i forhold til 3500.
Vil anbefale at du kører på motorvej ved 2500 i 20 min. når du får den meddelelse. Dette giver det bedste regenerering. Den regenerer først når den er driftsvarm 90 grader. Så de 20 min. gælder fra driftsvarm.
Du behøver intet andet gøre.
Det er normalt at den skriver sådan hvis den ikke har kunnet regenerere ordentligt.  
Det står vist også i instruktionsbogen.
:)

Sider: [1] 2 3 ... 12