Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens-Jakob

Sider: [1] 2
1
God idé. Jeg prøver at kigge på det.

2
Umiddelbart som jeg ser det, er der to hydrauliske cylindre som kan skiftes ud afmontering af gearkassen. Det hører til historien, at det er et spørgsmål om enten reparation eller skrotning. Desuden har jeg glemt at fortælle, at koblingen på intet tidspunkt har givet mislyde fra sig.

3
Hej.

Min gamle 406 HDi fra 1999 var pludselig ikke samarbejdsvillig mere i dag.
Den seneste tid har koblingen fedtet lidt ved f.eks. motorvejsafkørsel med 130 km/t og pedalen i bund. Men i dag er koblingspedalen gået i bund og kommer ikke tilbage uden hjælp. Jeg kan ydermere ikke få den i gear.
Er det definitivt en ny kobling eller kan det være slavecylinderen? Der er umiddelbart ingen lækager.

4
Peugeot Snak / RE: Er Peugeot, hvad det har været?
« Dato: 24. April 2017, 06:07 »
Jeg er helt enig. Jeg kan også bedre håndtere og acceptere mekaniske fejl og mindre elektroniske fejl. Min 406 er fra 1999 og umiddelbart aldrig undervognsbehandlet, men den er heller ikke svejst i. Det er lidt imponerende.

5
Peugeot Snak / RE: Er Peugeot, hvad det har været?
« Dato: 23. April 2017, 18:38 »
Alle mærker døjer med fejl, og nogle er måske mere systematiske end andre; f.eks. stikkene til airbag under sædet på 406. Indtil nu virker det til, at jeg må læse op på en mere konkret bil og motor for at blive klogere.

6
Peugeot Snak / RE: Er Peugeot, hvad det har været?
« Dato: 22. April 2017, 21:31 »
Jeg tror, de fleste mærker har nogle uheldige modeller. Jeg ville bare nødigt sidde i saksen med en nyere bil, hvor store regninger står i kø. Umiddelbart er der ingen grund til at tro, denne risiko er større med en Peugeot sammenlignet med andre.

7
Peugeot Snak / RE: Er Peugeot, hvad det har været?
« Dato: 22. April 2017, 19:54 »
Der går selvfølgelig mindst fire år, inden han ser dem. Men der burde ikke være dumme fejl allerede :)
Har du kendskab til deres kørselsmønster?

8
Peugeot Snak / Er Peugeot, hvad det har været?
« Dato: 22. April 2017, 19:26 »
Jeg ved godt, det kan være et svært spørgsmål at besvare og skaren herinde utvivlsomt er mere positive overfor Peugeot end den generelle befolkning, men jeg giver det er skud :)

Indtil videre har jeg kun ejet og ejer stadig to biler, som begge har være Peugeot'er (205 GTi og 406 HDi). Begge tjener mig godt og har kun bøvlet med småproblemer og almindeligt slidtage. Begge biler er efterhånden gamle, og da jeg var til syn med min 406 sidst hos FDM, tog han hatten af for de "gamle" Peugeot'er, men ville aldrig eje en ny. Synsmandens ord er på ingen måde lov for mig, men han ser alligevel en del biler og har måske noget at have det i.

Hvad siger I?

Årsagen er, at jeg om et års tid skal skifte bil, og havde egentlig overvejet en spritny 208 HDi, men jeg er ikke nødvendigvis tro mod Peugeot til evig tid. Et andet spørgsmål, hvordan er de nye 1.6 HDi i forhold til tilsodning? Min gamle 2.0 HDi har snart rundet 400.000 km og kører stadig fantastisk. Ingen problemer, selvom vores generelle kørselsbehov ikke helt berettiger en diesel.

9
Motor og Transmission / RE: Kølervæske til 406 HDI
« Dato: 16. Januar 2017, 19:19 »
Så siger jeg tak. Ikke flere spørgsmål i denne omgang :)

10
Motor og Transmission / RE: Kølervæske til 406 HDI
« Dato: 06. Januar 2017, 17:03 »
Mange tak for svarene. Jeg tænker at skifte det hele. Men jeg mangler svar på, om motorblok og topstykke er af aluminium eller støbejern?

11
Motor og Transmission / RE: Kølervæske til 406 HDI
« Dato: 31. December 2016, 07:23 »
Jeg har prøvet at lede efter de anbefalede kølervæsker fra instruktionsbogen, men jeg havde ikke heldet med mig.

Det er tidligere ejer, der har påfyldt kølervæske. Eftersom jeg ikke ved, hvad han har fyldt på, bør jeg skifte alle kølervæske?

12
Motor og Transmission / RE: Kølervæske til 406 HDI
« Dato: 30. December 2016, 19:13 »
Citér
Ole S skrev:
Kig ned i beholderen, er det blåt fylder du bare blåt på igen. Når det så er sagt, er alle kølervæsker blandbare idag, FDM skriver at er bilen nyere end 2000 skal den have long life.



Der er ikke meget i beholderen, men umiddelbart ser det rødligt ud. Men som jeg forstår det, kan jeg ikke gøre dumheder, som stopper hele systemet til? Findes der kun én slags long life?

13
Motor og Transmission / Kølervæske til 406 HDI
« Dato: 30. December 2016, 19:01 »
Det kan godt være, spørgsmålet har været stillet en del gange, men jeg kan ikke rigtig finde svar.

Hvilken slags kølervæske skal jeg fylde på min '99 406 2.0 HDI med 110 hk? Enten anbefaling af farve, men hellere anbefaling af kemisk indhold.
Kan der ske fatale ting, hvis jeg opfylder det forkerte?
Hvilket materiale er motorblok og topstykke lavet af?

14
Motor og Transmission / RE: Peugeot 406 2.0 HDI vil ikke starte
« Dato: 06. Februar 2016, 21:14 »
Opdatering: Defekt brændstofpumpe i tank.

15
Motor og Transmission / RE: Peugeot 406 2.0 HDI vil ikke starte
« Dato: 31. Januar 2016, 13:51 »
Fin gennemgang i inertikontakten.

Sider: [1] 2