Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - RTCallesen

Sider: [1] 2 3 4
1
Motor og Transmission / Sv: Ny kobling på Peugeot 407 1.6hdi
« Dato: 19. Oktober 2018, 08:15 »
Tak for de ekstra svar  :D

Jeg holder mig til en dobbeltmasse, netop på grund af komforten.

2
Motor og Transmission / Sv: Ny kobling på Peugeot 407 1.6hdi
« Dato: 18. Oktober 2018, 15:45 »
Okay, det er i hvert fald også 100.000km mere end jeg beholder bilen, så tror det ender med en dobbelt masse :)

Takker mange gange for hjælpen.

3
Motor og Transmission / Sv: Ny kobling på Peugeot 407 1.6hdi
« Dato: 18. Oktober 2018, 10:56 »
Hvor stor forskel er der i holdbarheden på enkelt og dobbeltmasse, og hvor stor forskel er der i komfort?

Regner med at købe dette sæt, som er dobbelt: https://www.bildeleshop.dk/sachs/1219780
Men det ville også være muligt at købe dette enkelt: https://www.bildeleshop.dk/valeo/1110369

De små 300kr i forskel er ikke relevant  :)

4
Motor og Transmission / Ny kobling på Peugeot 407 1.6hdi
« Dato: 17. Oktober 2018, 10:09 »
Hej Forum

Min ellers dejlige Peugeot 407SW 1.6HDi 110hk fra 04/2007 der har gået 195.000km, er begyndt at kunne glide i koblingen hvis man har været lidt hård ved hende, og så lugter hun også lidt.
Det kræver selvfølgelig en ny kobling, men hvordan med svinghjulet? Er der nogen måde at vide om svinghjulet er dårligt, uden at kigge hende for meget under skørterne? Eller bør man bare gøre det, da de har det med at være klar til udskiftning, og man alligevel har skidtet pillet fra hinanden?

Skifter det selv med en kammerat, så det er kun omkostninger til stumperne. Kobling koster ca 800kr, kobling og svinghjul ca 2700kr.

Tillægsspørgsmål! Tror den kommer standard med dobbeltmassesvinghjul, og hvis det skal skiftes, bør jeg så købe nyt dobbelt eller enkeltmasse?

5
Elektronik / RE: Udendørs temperatur sensor
« Dato: 08. Januar 2018, 10:57 »
Det lyder jo meget simpelt! Det vil jeg prøve :D

6
Elektronik / RE: Udendørs temperatur sensor
« Dato: 04. Januar 2018, 09:14 »
Så det er selve sensoren i højre spejl der er afgået ved døden?
Er sådan en så til at skifte, uden at skulle splitte hele bilen fra hinanden :D

7
Elektronik / Udendørs temperatur sensor
« Dato: 03. Januar 2018, 16:21 »
Jeg har et problem med min udendørs temperatur sensor på min Peugeot 407SW 1.6HDi 110hk 04/2007 173.000km.

Når jeg tænder bilen, viser den den korrekte temperatur. Men så viser den at temperaturen stiger, med 10-15 grader, selvom temperaturen udenfor ikke har ændret sig.

Er der nogen der kender til denne fejl? Tænker at det kan være stikforbindelse eller at varmen i spejlene forplanter sig ned i føleren.

Takker på forhånd :)

8
Super, så får den kun 45 grade, og ikke 90, når de 4 Nm er nået.

Takker mange gange for hjælpen! :)

9
4Nm det var godt nok ikke meget :D Efter man når 4 Nm, skal de så lige have 90 grader mere?
Bare lige for at slå fast med 7 tommer søm, at jeg forstod det rigtigt.

Super, så er det bare dem jeg skal have skaffet, de koster heldigvis ikke meget ;)

10
Motor og Transmission / Udskiftning af pakning ved dyse 1,6 HDi
« Dato: 29. August 2017, 13:10 »
Jeg har købt denne bil:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=13126

En 2007 Peugeot 407SW 1.6 HDi 110hk med 162500 på tælleren.
Den ene dyse er utæt og skal have skiftet pakningen/flammenskiven eller hvad det nu hedder.

Så vidt jeg har fundet ud af, sidder der både en plastik spacer/skive, en gummipakning og en kobberskive. Troede det var alle 3 dele man skiftede, men har kun kunnet fundet selve kobberskiven?

Når jeg så får de rigtige stumper, hvor meget skal dysen så spændes med, efter den er pillet ud og alt er renset og monteret med nye stumper igen?

På forhånd mange tak for hjælpen fra en ny glad 407 ejer :)

11
Elektronik / Udskiftning af display til farve på 407
« Dato: 24. August 2017, 14:59 »
Er det muligt at udskifte det eksisterende orange Multi Function Display, til versionen med farve, uden andre ekstra stumper?

På Peugeot 407.

Har tester og PP2000, hvis det kræver omkodning.

12
Peugeot Snak / RE: Rådgivning til køb af brugt 407SW 1,6HDi
« Dato: 24. August 2017, 08:21 »
Var ude at prøve bilen igen i går, og fik min tester på, som viste følgende fejl:
1 --> Permanent fault. EGR solenoid valve  Sticking of the valve on programming it values
2 --> Intermitten fault. Air circuit Quantity of air measured higher than reference value
3 --> Intermitten fault. EGR valve circuit  Not enough EGR, EGR valve too closed in relation to the reference valiue
4 --> Intermitten fault. EGR solenoid valve  Sticking of the valve while driving

ABS or ESP ECU --> Intermitten fault. pressure sensor. supply.

AC skubbede luft ud der var ca 11 grader, er det godt nok? AC skulle have fået en påfyldning i juni.  

Der var en dyse der havde svedt. Er det noget der er alvorligt, eller skal man bare sørge for at skifte pakningen?

DPF var 66% fyldt, og kørt 334 over de sidste 5 cycler. De siger den har kørt korte ture det sidste stykke tid, kan det have forårsaget den korte cyclustid, eller er det normal cyclus ved den alder? Da det var en svoger eller bror jeg snakkede med, vidste han ikke om DPF på noget tidspunkt havde været skiftet.

Kan en ordentligt udblæsning på motorvejen i 4. gear rense DPF og EGR til en vis grad?


Resten af bilen ser ikke ud til at fejle noget, fik tjekket det hele (glemte dog sædevarme i højre side), og alt så ud til at virke som det skulle.

Er det en bil man skal holde fingrene fra, med den ene dyse og EGR, eller vil alle andre være ligesådan, med alder og KM taget i betragtning?
Eller er det nemt at skifte stumperne selv, hvis de skulle gå?

Takker mange gange for hjælpen :)

13
Peugeot Snak / RE: Rådgivning til køb af brugt 407SW 1,6HDi
« Dato: 23. August 2017, 09:42 »
Hvad jeg har kunnet finde, bliver priserne en helt anden. Og så er den noget dyrer i afgift, drikker lidt mere og nok også dyrer i forsikring.
Så valget af 1,6 stedet for 2,0 er kun med hjernen og ikke med hjertet.

14
Peugeot Snak / RE: Rådgivning til køb af brugt 407SW 1,6HDi
« Dato: 22. August 2017, 22:20 »
Tak for det meget udførlige svar Jack M! :)

Jeg vil sørge for at kigge efter de ting du nævner.
Hvis DPF ikke er skiftet, vil jeg vel også kunne udlæse stand på tester, så jeg ved hvor meget liv der er tilbage?

Angående sød om dyserne, SKAL det så være helt rent, eller er man ikke i tvivl hvis det er galt.

15
Peugeot Snak / RE: Rådgivning til køb af brugt 407SW 1,6HDi
« Dato: 22. August 2017, 11:43 »
Har jeg selv, så det er ikke noget problem:D

Sider: [1] 2 3 4