Var ude at prøve bilen igen i går, og fik min tester på, som viste følgende fejl:
1 --> Permanent fault. EGR solenoid valve Sticking of the valve on programming it values
2 --> Intermitten fault. Air circuit Quantity of air measured higher than reference value
3 --> Intermitten fault. EGR valve circuit Not enough EGR, EGR valve too closed in relation to the reference valiue
4 --> Intermitten fault. EGR solenoid valve Sticking of the valve while driving
ABS or ESP ECU --> Intermitten fault. pressure sensor. supply.
AC skubbede luft ud der var ca 11 grader, er det godt nok? AC skulle have fået en påfyldning i juni.
Der var en dyse der havde svedt. Er det noget der er alvorligt, eller skal man bare sørge for at skifte pakningen?
DPF var 66% fyldt, og kørt 334 over de sidste 5 cycler. De siger den har kørt korte ture det sidste stykke tid, kan det have forårsaget den korte cyclustid, eller er det normal cyclus ved den alder? Da det var en svoger eller bror jeg snakkede med, vidste han ikke om DPF på noget tidspunkt havde været skiftet.
Kan en ordentligt udblæsning på motorvejen i 4. gear rense DPF og EGR til en vis grad?
Resten af bilen ser ikke ud til at fejle noget, fik tjekket det hele (glemte dog sædevarme i højre side), og alt så ud til at virke som det skulle.
Er det en bil man skal holde fingrene fra, med den ene dyse og EGR, eller vil alle andre være ligesådan, med alder og KM taget i betragtning?
Eller er det nemt at skifte stumperne selv, hvis de skulle gå?
Takker mange gange for hjælpen