Forfatter Emne: Diverse problemer med 307 st. car. efter service - er det "farligt"?  (Læst 2563 gange)

kristofferkb

• Gæst
Hej forum,

Min Peugeot 307 st.car 1,6 fra 2005 har været til 10+ Service hos Peugeot.

"Dommen" lød på:
- Bremsevæske med kogepunkt på 169 grader (bør vel udskiftes?).
- Venstre kødben bør udskiftes (slør) - er det også det der kaldes krængningsstabilisator?
- Venstre sporestang og venstre styrekugle bør udskiftes (slør).
- Højre sporestang bør udskiftes (slør).

Jeg mærker ikke noget til nogen af ovenstående problemer når jeg kører med bilen, ingen klonk-lyde eller andet..... mit spørgsmål er så, kan jeg køre på skiferie til Norge i bilen her om et par uger eller bør jeg få udskiftet ovennævnte dele inden ferien?

Hvad er advarselstegnene jeg skal være opmærksom på ved ovenstående problemer?

Mht. kogepunktet for bremsevæsken er det så ikke kun et problem hvis jeg kører nedad-kørsel i bjerge og skal bremse meget?

På forhånd tak for svar :)

MVH
Kristofferkb
« Senest Redigeret: 16. Februar 2016, 22:26 af kristofferkb »

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Jeg ved ikke hvornår bremsevæsken skal skiftes, er den meget gammel vil det nok være en god idé, hvis du skal køre meget nedad.
De andre ting ville jeg ikke være nervøse for, hvis der ikke kan høres tydelige klonk.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

kristofferkb

• Gæst
Hej Ole,
Tak for svar. Det er mange år siden bremsevæsken sidst er skiftet, så den får jeg nok lige skiftet.
Mht. de andre ting så er jeg blot nervøs for om nogle af delene kan "gå fra hinanden" så styretøjet pludselig ikke virker mere.... men der skal det måske være meget mere slidt?
MVH
Kristoffer

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Jeg kan jo ikke give garantier, men Det skal normalvis være virkelig grumt, før at det skilles helt ad.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

martin306xsi

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Bremsevæske skal jo skiftes hver andet år eller hvis kogepunktet kommer under 180 grader som tommelfingerregl. Det er en meget god ide at få det skiftet inden du skal ud og køre i bjerge og bremserne riskiere at blive varme.
Få skiftet tingene i undervognen eller kør til et andet værksted og hør deres dom. Hvis der er problemer med de ting du nævner ville jeg ofre en ny styrekugle i højre side medmindre den lige er skiftet. Det burde kun koste en styrekugle ekstra og du skal ha sporet bilen efter så det er dumt ikke at skifte den hvis den så går om ½ år og du skal betale for en ny sporing.