Forfatter Emne: 406 2.0 benzin motor stopper  (Læst 8649 gange)

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #15 Dato: 05. Februar 2017, 21:46 »
Hvis der ikke er et løst filter på bilen, så finder jeg det nok ikke :-)

Så det er en benzin pumpe med indbygget filter.
Jeg fatter bare ikke hvorfor man skulle lave en så tåbelig løsning.

Så jeg lader min vantro styre mig, så igen imorgen hvis jeg får tid. Så vil jeg kigge efter et filter langs panelet i højre side af bilen.

At den kan køre nogenlunde uden for mange stop med de gamle tændrør og de nye overhovedet ikke virker. Siger mig at der er noget andet galt end forkerte tændrør.

At de gamle tændrør fungerer bedre må være fordi de er på kanten af en eller anden tolerance.

Så jeg må erkende at jeg arbejder i blinde på at finde fejlen.
Overvejer at sende den på et værksted. Problemet er at de formentlig er på ligeså bar bund som jeg er.
Så kan jeg betale dem for at hælde dele på den indtil det fungerer og bagefter skulle diskutere med dem om det var alle delene der skulle udskiftes eller bare den sidste de monterede som fik det til at virke.

Hvis jeg ikke kan finde et filter næste gang jeg kigger på den, så tror jeg at jeg skifter benzin pumpen.
Hvis det ikke virker så ryger den nok afsted til Peugeot.
---

Jeg har selv en PP2000/Lexia men har aldrig fået den til at fungere.

Formentlig min manglende windows viden er årsagen.
Jeg har ihvertfald opgivet at bruge mere tid på det.
Efter utallige installations forsøg og kolde aftener i bilen gad jeg simpelthen ikke mere.
Det bedste resultat jeg opnåede var at kunne udlæse VIN.

Så den ligger og samler støv og jeg er stadig en smule sur på den.
---

Mvh
Per

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #16 Dato: 05. Februar 2017, 22:07 »
Hvor bor du? - der er hjælpsomme folk, som gerne hælper med tester.
Jeg tror, du kan lede længe efter det filter, men uden resultat.

Hvad hedder de tændrør, du har i bilen - navn og modelbetegnelse?

Vh
« Senest Redigeret: 05. Februar 2017, 22:09 af 406st »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #17 Dato: 05. Februar 2017, 22:23 »
Dem som virker (nogenlunde):
DENSO KH16TT

De nye :
DENSO K16HPR-U11
---

Jeg bor i Herlev 2730.

Jeg vil sige at jeg har ikke mod på at køre særligt langt i bilen som den er lige nu. Det virker temmeligt ustabilt når den pludselig stopper.

---
Fandt et andet indlæg med en som heller ikke kan finde filteret. Har sendt en besked til ham om han fandt det.
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=9161&pid=31750

Med venlig hilsen
Per

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #18 Dato: 05. Februar 2017, 22:51 »
Hvis benzinpumpen lyder sund og kører kortvarigt ved tænding, var det IKKE en reservedel jeg ville skifte.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #19 Dato: 05. Februar 2017, 23:18 »
Citér
Victor44 skrev:
Dem som virker (nogenlunde):
DENSO KH16TT

De nye :
DENSO K16HPR-U11
---


Dine nye tændrør bør være korrekte til en 2.0 EW motor.
Har kørt på de samme i min 1.8 uden problemer.

Vh
« Senest Redigeret: 05. Februar 2017, 23:19 af 406st »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #20 Dato: 06. Februar 2017, 08:21 »
Citér
Victor44 skrev:

Jeg har selv en PP2000/Lexia men har aldrig fået den til at fungere.

Formentlig min manglende windows viden er årsagen.
Jeg har ihvertfald opgivet at bruge mere tid på det.
Efter utallige installations forsøg og kolde aftener i bilen gad jeg simpelthen ikke mere.
Det bedste resultat jeg opnåede var at kunne udlæse VIN.

Så den ligger og samler støv og jeg er stadig en smule sur på den.

---

Mvh
Per


Jeg er temmelig sikker på, at jeg kan guide dig gennem en korrekt installation.

Om ikke andet, så har jeg velfungerende software og DANSK installations vejledning du kan få.

Smid mig en besked/mail hvis ???

Mvh Mikael
« Senest Redigeret: 06. Februar 2017, 10:18 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #21 Dato: 06. Februar 2017, 17:46 »
Ja jeg er også ret overbevist om at det ikke er tændrørene som fejler.

Jeg kom til at tænke på at den opfører sig som en karburatorbil med defekt accellerations pumpe.
Hurtig gas og den går ud, men man kan følge den op i omdrejninger og den har mindre tendens til at dø hvis den har omdrejningerne oppe.

Det ligner et benzin flow problem.
Jeg har besluttet mig for at skifte benzin pumpen, da det ser ud til at filteret er indbygget i pumpen.

Hvis jeg kunne have skiftet filteret ville det klart have været det første jeg ville gøre.

Den opfører sig som om at der ikke er fed nok blanding når der trampes på pedalen.

Så det er  mit bedste gæt indtil videre.
Så ser jeg om den skal have nogle pædagogiske spark hvis det ikke virker.


Med venlig hilsen
Per

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #22 Dato: 11. Februar 2017, 17:59 »
Ja så oprindte den store dag.

Eftersom benzin filteret befinder sig i benzinpumpen, så blev den skiftet.

Gosh, hvorfor laver man en konstruktion hvor man skal have tanken af for at skifte pumpen ?
Ja, det er vel ligeså underligt som at filteret er en integreret del af pumpen.

Efter en del kamp fik jeg den gamle ud og den nye i. Gab hvor er jeg træt af uregerlige O-ringe.

Nå, men resultatet.
Ja, en del mindre larm fra pumpen, jeg vidste ikke at den gamle larmede før den nye kom i.

Samme fejl som før.

Starte motor, hurtig gas = død
Jeg tror efterhånden jeg er moden til at smide bilen ud. Jeg kan ikke se noget logik i det her.
Lige nu kan den få lov til at stå og rådne op. Far er vred, Pædagogiske spark uddelt.

Nogen gode ideer ?
« Senest Redigeret: 11. Februar 2017, 18:02 af Victor44 »

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #23 Dato: 11. Februar 2017, 18:11 »
Øhh tanken afmonteret ???

Har den dyt ikke samme "lem" under bagsæde/bagagerummet som de andre biler har ??
Med adgang til pumpen oppefra ???

Det plejer kun at være i "Van`s" hvor tanken skal ned ???

« Senest Redigeret: 11. Februar 2017, 18:29 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #24 Dato: 11. Februar 2017, 18:35 »
Jo jo, der er et fint hul under højre bagsæde.

Det er bare ikke stort nok til at kunne få hverken omløber eller pumpen igennem.

Jeg kom dog til at klippe lidt i bilen, så nu er det muligt at få pumpe og omløber igennem hullet.
Jeg blev dog stadig nødt til at sænke tanken et par centimeter for at få de par milimeter ekstra som skulle til for at få krænget pumpe og omløber igennem.

Ja, indtil videre en irriterende kamp.

Mvh
Per

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #25 Dato: 11. Februar 2017, 18:46 »
Få nu gang i din tester Per.. Du fik jo en frisk software ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #26 Dato: 15. Februar 2017, 12:06 »
Tror du skal gå ledningerne meget grundigt igennem fra ecu til dyser.
Har haft det problem i min diesel. Altså at den gik ud og jeg skulle vente lidt før den kunne starte. Tror ecu lukker ned når den føler en kortslutning. På min bil var der engang fjernet en clips der gjorde at et stål beslag på motoren havde gnavet igennem både plast bælg og isolering på en ledning. Når motoren væltede lidt som den gør når den får gas, så kortsluttede den.
Tror det er godt at tage fejlmeldingen bogstaveligt og undersøge ledninger super grundigt.

Bedste hilsener.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #27 Dato: 16. Februar 2017, 19:41 »
Ja, det med de dårlige forbindelser er også med i overvejelserne.

Jeg arbejder på at få PP2000 til at virke, men realistisk kommer den ikke i luften før i næste uge.
Jeg har inviteret en windows haj på besøg her på mandag. Så håber jeg at det kommer til at virke med den rigtige version af windows.

På lørdag vil jeg kigge på det igen.
Så er jeg forhåbentlig kølet nok af til ikke at gøre dumme ting :-)

Fandt en MAP sensor og en indsugnings temperatur føler i skuffen.
Ser om det gør en forskel.

Hvis ikke så vil jeg prøve at måle på gas positions potentiometeret.
Tage hele tændnings broen ud og se hvordan gnisten ser ud på tændrørene.

Hvis ikke noget af det gør at jeg kommer frem til årsagen så må jeg se om der er en god Peugeot doctor derude et sted.


Med venlig hilsen
Per

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #28 Dato: 19. Februar 2017, 16:01 »
Ja så oprindt weekenden.

Først et forsøg på at starte motoren, der måtte jeg helt opgive.
Det kom til et par prutter og fejl P0215, P0201 og P0203.

Jeg kunne ikke genskabe injektor fejlene efter de havde vist sig første start forsøg.

Så det ser ud til at problemet er blevet værre, nu kan skidtet ikke engang starte mere.

Så til swap af sensorer.

MAP, og indsugnings temp føler skiftet.
Ingen fejl at se på positions potmeter.

Tændings broen kan trække 5 cm lange gnister, av.

Flere pædagogiske spark uddelt.

Ser om der kan udtrækkes mere info når/hvis jeg kan få PP2000 til at fungere.

Ja, jeg er godt gammeldags træt af at have en bil stående som er i nået nær perfekt mekanisk stand som ikke kan køre.

Med venlig hilsen
Per R Laursen

Victor44

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 benzin motor stopper
« Svar #29 Dato: 03. Marts 2017, 17:11 »
Nå, alting har en ende...

Det som fejlede var Tændspolen.
Set i bakspejlet giver det måske endda mening.

Jeg tænker at fejl P0215 kan være foråsaget af den defekte tændspole.
Hvis den trak så meget strøm at spændningen falder kan den fejl opstå.

Så nu triller bilen igen :-)


Lang kamp, øm fod, men nu kan man gøre vejene usikre igen :-)

Tak for input og opmuntring han ad vejen.

Med venlig hilsen
Per R Laursen