Hej
1. Køb det du skal bruge ved Peugeot, det er ikke særlig dyrt og det er de ting du nævner.
2. Du skal afklipse stikkene på dyserne og fjerne ledningerne der går langs dyserne, så fjerner du det stykke plastik der holder ledningerne, mener kun det er to skruer og så skubber du det hele til side. Afklips returløbene og sæt dem tilside, skru fueltilførelsen af, ikke noget med at bøje rørene, jeg mener der er plads nær de bare er løsnet ellers må du skrue dem af i den anden ende på railen også, den sidder under luftfilterkassen (mener bare jeg plejer at løsne dem) Selve dysen sidder herefter kun med to bolte, når de er taget kan dysen tages op, men husk du kan risikere at den sidder helvedes godt fast. Så nogle bruger glide hamre, andre bruger hydraulik, andre drejer den fra side til side med en rørtang, muligheder er mange (den sidste vil jeg ikke anbefale men det er da muligt)...
3 det giver sig selv når du får det op, bare sørg for st de tre ting bliver skiftet, vær obs på at få flammeskiven op hvis den bliver liggende nede i hullet, normalt sidder den fast på dysen når den kommer op..
4. Det vil jeg ikke anbefale, dysen er en del der er meget fin og præcis, men ikke umuligt det du siger der.. jeg ville bruge rensekemi og rengøre den med det, alternativ vådslibepapir, og ikke noget ned at voldtage spidsen hvor den sprøjter dieselen ud. Hvis hullet er helt sort af sod så brug en flaskerenser eller lignende, man kan få nogle gode nogle som også er beregnet til egr..
5. Kan jeg ikke huske men finder jeg lige ud af indenfor en time...
6. Gå stille og rolig frem og hav en plan for hvad du ville gøre dagen efter hvis du ikke kan få den op så bilen holder stille.. hav evt noget penetreringsolie med som du kan komme omkring ved dysen så den kan synke det lidt i så fald den sidder fast..
7. Du nævner det selv, pas på snavs, sørg for spidsen ikke er stoppet når du får den op.. bare pas på du ikke bøjer, knækker eller ødelægger nogle ledninger så skal du nok klare den