Forfatter Emne: Utæthed ved dyse  (Læst 2517 gange)

Kurtzmann

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Utæthed ved dyse
« Dato: 18. Maj 2017, 14:00 »
Hej,

Jeg har en Peugeot 307 sw 1,6 hdi, hvor der er utæt ved den ene dyse. Jeg er ikke selv mekaniker, men laver gerne så meget jeg kan selv, og har derfor været ved at kigge forummet igennem, for om det skulle være en beskrivelse jeg kunne tage udgangspunkt i, men det syntes jeg desværre ikke jeg kan finde.

Er der en som kan give en beskrivelse, og her tænker jeg:
1: hvilke dele skal jeg bruge flammeskive, pakning og tætningsring, og hvor kan jeg købe disse dele?
2: hvordan løsner man dysen, syntes jeg kunne læse at motoren skulle være varm.
3: Hvordan skifter man delene, giver det dig selv, og er der noget man skal rense af inden man sætter nyt på.
4: kan man rense det sorte snask væk som sidder omkring dysen, evt. ved at smelte det med en lille gasbrænder
5: hvor stort moment skal dysen spændes med igen
6: andre gode råd, når nu man er i gang
7: sidst men ikke mindst er der noget man skal passe på, f.eks. lad aldrig dysen blive snavset, eller lignende.

På forhånd tak for hjælpen

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Utæthed ved dyse
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2017, 19:45 »
Hej

1. Køb det du skal bruge ved Peugeot, det er ikke særlig dyrt og det er de ting du nævner.