Åh ja, jeg har tidligere skrevet et indlæg om hyggen i min 406 2.0 st. fra 1999. Der er lavet mange ting og HUSK på garantien!
Jeg tror aldrig, at vi fandt årsagen til problemet, men der er nu lavet så mange reperationer, at det er til at leve med - "sådan en Peugeot skal hugge en smule" var den sidste kommentar efter at den 3. forhandler havde kigget og udskiftet en ny række dele.
Vi begyndte fra en ende, nye tændrør (ingen virkning), nye dyser (ingen virkning), lidt test med tændspolerne (ingen virkning). Herefter satte man en mindre spændeskive for EGR ventilen (det hjalp, men der var stadig lidt huggeri).
Næste step var en større gnist på tændrørene, nye sensor på gearkassen, nyt luft filter samt rensning af alle stelforbindelser. Nu er den så til at leve med. DVS at den hugger meget lidt engang i mellem "som en peugeot nu skal gøre..." og det må jeg jo så lære at leve med ;o)
Hvis nogen kender årsagen til dette problem, ville det være rart, hvis I ville hjælpe -> alternativet er jo at tage cyklen og sælge skidtet.
Mvh TMT