Forfatter Emne: Differential exhaust pressure signal.  (Læst 6650 gange)

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #15 Dato: 24. Januar 2012, 09:44 »
Citér
Autoholm skrev:
Mine slanger er ok og jeg kan puste igennem begge, dog med mere modstand i den foreste. Når motoren kører kommer der luft ud af dem begge.
Det undrer mig at den siger kortslutning når stikket er taget af... Det undrer mig også at diff. trykket ligger på 117,6 selv om stikket er taget af.... Jeg tænker om den kan være kortsluttet et andet sted. Når jeg tager stikket af sensoren så burde noget da ændre sig....
Der er også en fejl på min radio, den dobbeltklikkede jeg på og fik et forslag til rep.
Så gjorde jeg det samme med diff. tryk fejlen og så skrev den "Elektronikboks 1 - Multistik?" Er det den boks der sidder lige foran støddæmpertårnet? Jeg tog alle stik af og på igen, men den skønne besked om antipollution lyser fortsat klart....


Det er helt normalt, at den viser 117 mb, når du piller stikket af. Hvis det ikke gør nogen forskel at stikket er sat i eller ej, så kan sensoren godt være brændt af. Min viser også ca 117 mb, hvis jeg piller stikket af og den skriver mulig kortslutning til plus, mener jeg.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #16 Dato: 24. Januar 2012, 11:10 »
Ved tilsluttet tænding og stikket monteret er trykket på begge slanger ingenting og sensoren skal vise 0 mb  hvis den ikke gør er der fejl på den

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #17 Dato: 25. Januar 2012, 17:42 »
Fik synet min bil idag. Tak for hjælpen. Købte en ny difference tryk sensor hos peugeot for 700 kr. Den lignede ikke den gamle men passede. Nu viste den 0,0 i tryk som den skal. Efter at have slettet fejl med pp2000 kunne jeg køre til syn uden motor lampe. Der er fortsat fejl på additiv pumpe og styreboks men det tænder ikke lampen.
Det bedste er at trods min kørsel med en del små ture gennem et halvt år så siger den nu at filteret ligger i mellemområdet, så det er ikke engang ved at blive stoppet.

I har været en meget stor hjælp

mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.