Forfatter Emne: Differential exhaust pressure signal.  (Læst 6648 gange)

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Differential exhaust pressure signal.
« Dato: 21. Januar 2012, 01:36 »
406 2.0 hdi 03 fap
Nu har jeg fået min pp2000 til at virke. Kan nogen hjælpe med hvad der er bedst at gøre ved disse fejl.
1. Differential exhaust pressure signal. Short circuit to positive or circuit open.
2. fuel additive pump
3. Fuel additive accuracy
4. Additive quantity. Fuel additive ECU.

For mig lyder det som partikkelfilteret er lidt stoppet fordi additiv pumpen ikke virker og at additiv styreboksen heller ikke gør det.....

Skal jeg skifte pumpen eller både pumpe og styreboks?
Jeg skulle rigtig gerne have bilen synet hurtigt. Sidst jeg tankede fik den lidt additiv i dieseltanken som jeg havde blandet med diesel i en dunk. Blot en snaps. Jeg skal have den til at slukke motorstyringslampen for synsmanden vil ikke godkende den når den lyser. Nogen gange ved start slukker lampen kort, men så tænder den igen. Kan man køre det der regenereringsprogram som pp2000 kan starte mens man kører i bilen? Hos peugeot gør de det på p-pladsen siger de.
Filteret virker tror jeg for der er ikke noget sort i udstødningen.
Håber der er nogen der vil give lidt råd, også gerne om hvor svært der er at skifte og hvor man køber det billigst.
Det er nok meget at spørge om men tusind tak hvis nogen vil hjælpe.
mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

silverfox

  • Gæst
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2012, 07:12 »
Pumpen sidder indbygget i additivtanken, så det er hele additivtanken der skal skiftes. Det kunne godt tænkes at både styreboks og pumpe var gået. Det er ikke billigt....

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #2 Dato: 21. Januar 2012, 11:11 »
Kan du køre testaktivator med den program du har ?  hvis der er fejl på difference sensoren kan den få styreboksen til at tro filteret er stoppet selv om det ikke er  , kan du aflæse parameter for trykket  ved 3000 omdr ?

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #3 Dato: 21. Januar 2012, 13:02 »
Tror godt jeg kan køre de test. Er det med det program der hedder Peugeot Planet Measure? Eller Diagtool? Jeg er vist lidt ude på tynd is her. Skulle nok have haft en peugeot uddannelse..
Det hedder pp2000 v 10A (23.25).
Er det sikkert at pumpen skal skiftes med den fejlkode jeg har fået. Tænker at hvis det er boksen så kan det måske gøre at den tror pumpen er gået også. Er det bedst at skifte boksen først?
Bilen  har masser af kræfter og kan nå 5000 omd. Filteret kan ikke være så stoppet tænker jeg...
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #4 Dato: 21. Januar 2012, 13:12 »
hej peter
hvorfor har du det ikke på dansk ?

ring hvis jeg kan hjælpe...

mvh lyn

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #5 Dato: 21. Januar 2012, 16:44 »
Hej Lyn.

Jeg syntes jeg læste et sted at man skulle vælge engelsk for at få det til at køre. Mange tak for at jeg må ringe. Jeg synes jeg trækker meget på jer med erfaring.

En antagelse: Har jeg ret i at det er det med differencetrykket der gør at den lyser i motorstyring? Jeg forestiller mig at den ikke lyser fordi additivpumpen og additiv ECU ikke virker.

Hvis min antagelse er rigtig så kan jeg på kort sigt fokusere på partikkelfilteret og selv tilsætte cerin når jeg tanker.

Er der nogen der ved om man kan køre i bilen når det der renseprogram er startet? Altså det man starter fra pp2000.

Peugeot vil have 3500 for at rense filteret.

jeg synes det er en fantastisk klub, skal vi ikke snart mødes på en eller anden måde.

Med venlig hilsen peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #6 Dato: 21. Januar 2012, 17:25 »
Jeg er sikker på 3500 kr er ikke for en rensning  det er for udskiftning af filteret   , du skal gå ind i progtammet hvor der står test aktivator  muligvis under additivboksen  der kan du teste pumpen

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #7 Dato: 22. Januar 2012, 07:15 »
hej peter
diff. tryk sensor bør skiftes
under parameter i partikelfilter kan man se tryk forskellen og den skal helst 0.0
du kan roligt stille pp2000 på dansk...

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #8 Dato: 23. Januar 2012, 00:26 »
Hej KHJ.
Udskiftning af partikkelfilter ville koste mellem 6 og 14 tusinde. Det er helt sikkert at han sagde 3500 for en rensning hos peugeot. Han forklarede også at de altid gjorde det ude i gården fordi det gav røg. Men det er miljøgodkendt sagde han. Da jeg købte bilen i sommer mener jeg at jeg kunne få et partikkelfilter for 3000.

Hej Lyn.
Vil du skrive hvor den differncetryk sensor sidder. Jeg kan godt se at den skal skiftes, når testeren skriver at den er kortsluttet. Hvor køber jeg bedst sådan en? Der var noget med et sted der solgte originale dele, så jeg her på siden på et tidspunkt. Jeg håber at det kan slukke lampen.
mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #9 Dato: 23. Januar 2012, 07:49 »
Citér
Autoholm skrev:
Hej KHJ.
Udskiftning af partikkelfilter ville koste mellem 6 og 14 tusinde. Det er helt sikkert at han sagde 3500 for en rensning hos peugeot. Han forklarede også at de altid gjorde det ude i gården fordi det gav røg. Men det er miljøgodkendt sagde han. Da jeg købte bilen i sommer mener jeg at jeg kunne få et partikkelfilter for 3000.

Hej Lyn.
Vil du skrive hvor den differncetryk sensor sidder. Jeg kan godt se at den skal skiftes, når testeren skriver at den er kortsluttet. Hvor køber jeg bedst sådan en? Der var noget med et sted der solgte originale dele, så jeg her på siden på et tidspunkt. Jeg håber at det kan slukke lampen.
mvh peter


differenstryk sensoren sidder monteret på bremseforstærkeren lige under beholderen for bremsevæske. På sensoren er et 3 polet stik og 2 slanger der går ned på for og bagside af filteret. Kontroller stikket og for huller i slangerne FØR du skifter føleren. En ny koster ca 600 incl moms ved peugeot.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #10 Dato: 23. Januar 2012, 08:44 »
følg de 2 slanger fra partikelfilteret så ser du tryksensoren

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #11 Dato: 23. Januar 2012, 09:02 »
I er fuldstændig fantastiske. Tak. I aften går jeg igang med det. Jeg læste på en anden tråd at hul i slangen måske kunne give den der kortslutningsfejl og at man skal se om der kommer tryk ud ved 3000 omd. De kan vist også være stoppede.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #12 Dato: 23. Januar 2012, 10:02 »
Citér
Autoholm skrev:
Hej KHJ.
Udskiftning af partikkelfilter ville koste mellem 6 og 14 tusinde. Det er helt sikkert at han sagde 3500 for en rensning hos peugeot. Han forklarede også at de altid gjorde det ude i gården fordi det gav røg. Men det er miljøgodkendt sagde han. Da jeg købte bilen i sommer mener jeg at jeg kunne få et partikkelfilter for 3000.

Hej Lyn.
Vil du skrive hvor den differncetryk sensor sidder. Jeg kan godt se at den skal skiftes, når testeren skriver at den er kortsluttet. Hvor køber jeg bedst sådan en? Der var noget med et sted der solgte originale dele, så jeg her på siden på et tidspunkt. Jeg håber at det kan slukke lampen.
mvh peter


En rensning tager 5 -10 min  du sætter testeren på og kører rensningen  motoren går op på 4000 omdr i 5 min med en ekstra indsprøjtning og fuld turbotryk   færdig  hvis de tager 3500 kr for det er de den eneste i danmark   , og hvis udskiftning koster op til 14000 kr så må filteret være af 14 karat guld og det er ikke nødvendigt  find en anden til at lave det  diff sensoren sidder på forbroen ved tandstangen / rataksel
« Senest Redigeret: 23. Januar 2012, 10:04 af KHJ »

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #13 Dato: 23. Januar 2012, 16:30 »
Hej KHJ.
Hos Peugeot sagde de at de skruede den første sonde ud før filteret og sprøjtede noget væske ind, bagefter kørte de så rense programmet ude i gården. Det var det der koster 3500.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Differential exhaust pressure signal.
« Svar #14 Dato: 24. Januar 2012, 01:28 »
Mine slanger er ok og jeg kan puste igennem begge, dog med mere modstand i den foreste. Når motoren kører kommer der luft ud af dem begge.
Det undrer mig at den siger kortslutning når stikket er taget af... Det undrer mig også at diff. trykket ligger på 117,6 selv om stikket er taget af.... Jeg tænker om den kan være kortsluttet et andet sted. Når jeg tager stikket af sensoren så burde noget da ændre sig....
Der er også en fejl på min radio, den dobbeltklikkede jeg på og fik et forslag til rep.
Så gjorde jeg det samme med diff. tryk fejlen og så skrev den "Elektronikboks 1 - Multistik?" Er det den boks der sidder lige foran støddæmpertårnet? Jeg tog alle stik af og på igen, men den skønne besked om antipollution lyser fortsat klart....
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.