Hej Pug ejere.
jeg har en 406 2.0 16v, RFR motor, fra 2000. Der sidder et klippet stik i motorrummet, lige foran sikrings kassen, et skrue stik?,. Det er klippet over, jeg har derfor prøvet at kombinerer ledningerne men det gik ikke efter bogen.
Nogle af ledningerne går til A/C pumpen, andre til blæseren ude foran,. andre aner jeg ikke hvor er
Efter jeg har rodet lidt med det kan jeg nu tænde for min A/C (juhuu, den hvæser dog inde i kabinen, og køler ikke nok, nogen ide om hvorfor?, den har fået efterfyldt 200 gram kølemiddel.)
Skulle Motor blæseren ikke køre hele tiden når A/C er aktiveret? Min bils blæser/køler køre kun i et par sekunder af gangen, med 40-60 sekunders mellemrum., når den er aktiveret.
fejlene ved bilen udover A/C hvæsen er:
Motorlampe lyser ofte, nogen gange ikke, andre gange efter 5 meter, total tilfældigt.
Bilen giver et hop ved præcis 3900 RPM, sikkert stikket der er samlet forkert? (problemet opstod efter stikket blev klippet)
Motorblæseren køre ikke konstant når jeg tænder for A/C (skal den ikke det?)
Har kigget i et diagram i Haynes, der kunne jeg ikke finde alle ledninger, de sidder således:
Blå - Grøn (Tjek)
gul - gul (tjek)
Orange - Brun m. tal på (tjek)
Brun - Brun (tjek)
Hvid - hvid
Grå - Hvid
Grå - Rød
De sidste 3/6 ledninger aner jeg ikke om sidder rigtigt, da jeg ikke kan finde nogen nr eller lign på dem, der kan adskille dem fra hinanden. I princippet kan både Rød, hvid1 og hvid2 sidde forkert
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt med min A/C ?
og/eller hvordan ledningerne skal sidde? eller skal jeg bare gå ud og lege lednings troldmand igen og håbe jeg rammer rigtigt?
tak for i gad læse min wall of text, den peugeot her gør mig sindsyg.