Forfatter Emne: Defekt stik i motorrum, hvilken ledninger hvor??  (Læst 3178 gange)

Dahl88

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Defekt stik i motorrum, hvilken ledninger hvor??
« Dato: 03. Juni 2013, 18:58 »
Hej Pug ejere.

jeg har en 406 2.0 16v, RFR motor, fra 2000. Der sidder et klippet stik i motorrummet, lige foran sikrings kassen, et skrue stik?,. Det er klippet over, jeg har derfor prøvet at kombinerer ledningerne men det gik ikke efter bogen.

Nogle af ledningerne går til A/C pumpen, andre til blæseren ude foran,. andre aner jeg ikke hvor er

Efter jeg har rodet lidt med det kan jeg nu tænde for min A/C (juhuu, den hvæser dog inde i kabinen, og køler ikke nok, nogen ide om hvorfor?, den har fået efterfyldt 200 gram kølemiddel.)

Skulle Motor blæseren ikke køre hele tiden når A/C er aktiveret? Min bils blæser/køler køre kun i et par sekunder af gangen, med 40-60 sekunders mellemrum., når den er aktiveret.

fejlene ved bilen udover A/C hvæsen er:

Motorlampe lyser ofte, nogen gange ikke, andre gange efter 5 meter, total tilfældigt.

Bilen giver et hop ved præcis 3900 RPM, sikkert stikket der er samlet forkert? (problemet opstod efter stikket blev klippet)

Motorblæseren køre ikke konstant når jeg tænder for A/C (skal den ikke det?)

Har kigget i et diagram i Haynes, der kunne jeg ikke finde alle ledninger, de sidder således:

Blå - Grøn (Tjek)
gul - gul (tjek)
Orange - Brun m. tal på (tjek)
Brun - Brun (tjek)
Hvid - hvid
Grå - Hvid
Grå - Rød

De sidste 3/6 ledninger aner jeg ikke om sidder rigtigt, da jeg ikke kan finde nogen nr eller lign på dem, der kan adskille dem fra hinanden. I princippet kan både Rød, hvid1 og hvid2 sidde forkert

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt med min A/C ?

og/eller hvordan ledningerne skal sidde? eller skal jeg bare gå ud og lege lednings troldmand igen og håbe jeg rammer rigtigt?

tak for i gad læse min wall of text, den peugeot her gør mig sindsyg.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Defekt stik i motorrum, hvilken ledninger hvor??
« Svar #1 Dato: 04. Juni 2013, 18:29 »
Citér
Dahl88 skrev:
Hej Pug ejere.

jeg har en 406 2.0 16v, RFR motor, fra 2000. Der sidder et klippet stik i motorrummet, lige foran sikrings kassen, et skrue stik?,. Det er klippet over, jeg har derfor prøvet at kombinerer ledningerne men det gik ikke efter bogen.

Nogle af ledningerne går til A/C pumpen, andre til blæseren ude foran,. andre aner jeg ikke hvor er

Efter jeg har rodet lidt med det kan jeg nu tænde for min A/C (juhuu, den hvæser dog inde i kabinen, og køler ikke nok, nogen ide om hvorfor?, den har fået efterfyldt 200 gram kølemiddel.)

Skulle Motor blæseren ikke køre hele tiden når A/C er aktiveret? Min bils blæser/køler køre kun i et par sekunder af gangen, med 40-60 sekunders mellemrum., når den er aktiveret.

fejlene ved bilen udover A/C hvæsen er:

Motorlampe lyser ofte, nogen gange ikke, andre gange efter 5 meter, total tilfældigt.

Bilen giver et hop ved præcis 3900 RPM, sikkert stikket der er samlet forkert? (problemet opstod efter stikket blev klippet)

Motorblæseren køre ikke konstant når jeg tænder for A/C (skal den ikke det?)

Har kigget i et diagram i Haynes, der kunne jeg ikke finde alle ledninger, de sidder således:

Blå - Grøn (Tjek)
gul - gul (tjek)
Orange - Brun m. tal på (tjek)
Brun - Brun (tjek)
Hvid - hvid
Grå - Hvid
Grå - Rød

De sidste 3/6 ledninger aner jeg ikke om sidder rigtigt, da jeg ikke kan finde nogen nr eller lign på dem, der kan adskille dem fra hinanden. I princippet kan både Rød, hvid1 og hvid2 sidde forkert

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt med min A/C ?

og/eller hvordan ledningerne skal sidde? eller skal jeg bare gå ud og lege lednings troldmand igen og håbe jeg rammer rigtigt?

tak for i gad læse min wall of text, den peugeot her gør mig sindsyg.

Hvis den hvisler i rørene mangler den som regel kølemiddel   , hvordan kan du efterfylde 200 gr  det kan man normalt ikke på et anlæg der er noget på i forvejen  , hvor ved du fra den manglede 200 gr   ved du om der er den korrekte mængde på ?

ledningsfarverne kan du ikke bruge til noget   , du skal bruge de 4 cifferede nummerr der står på ledningerne    , det kan sagtens være ledningen er gul på den ene side af stikket  og rød på den anden side

Dahl88

• Newbie
  • *
    • Vis profil
RE: Defekt stik i motorrum, hvilken ledninger hvor??
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2013, 17:05 »
Det var den gamle der påfyldte 200 gram i et lokalt værksted, jeg aner ikke om der er nok på, eller om den er utæt (er den nærmest), de ville vidst bare toppe kølermidlet op.

Ang lednings farver - det ved jeg, men der er stadig ledninger, UDEN tal på??