Forfatter Emne: problemer med 406  (Læst 3176 gange)

Pug406

  • Gæst
problemer med 406
« Dato: 26. Marts 2006, 00:18 »
Jeg er den heldige ejer af en 406'er 2,0 fra 97'. men den driller mig lige lovligt meget for tiden, den sætter ud ved høje omdreninger omkring 5000, det er som om den motorbremser i 3, 4 og 5 gear, og så tikker den som en gammel diesel bil, jeg har selv regnet med at det var dysserne men min mekaniker siger at peugeot ikke har haft problemer men dysserne på den motor. den er blevet testet og renset men uden noget vildt resultat, det dæmpet tikken ca 4000km også kom det tilbage næsten højre end før, nogen der kender det problem?? det kunne være lækkert vis der var en der kende en løsning inden min løsning bliver at smide en anden motor i dyret.

Hilsen Matin

Pug406

  • Gæst
RE: problemer med 406
« Svar #1 Dato: 01. April 2006, 18:50 »
Det er ikke det helt store af svar der er på det indlæg. men hva'! her kommer der mere til mit problem, har netop snakket med peugeot i roskilde, og de siger efter at ha' set ned i motorrummet at sådan skal en motor sige. Citat: ( det er magnetventilerne i dysserne der åbner og lukker, sådan siger biler også der lige er rullet ud af butikken.) ser i det er så har han taber mig i svinget vis jeg købte ny bil og den sagde som min gør nu, så ville jeg da forlange pengene tilbage. jeg arbejder meget tit med magnetventiler i mit fag, og jeg skal stå med enten øret eller hånden på magnetventilen for at finde ud af om de åbner og lukker. Jeg sagde også til den rare peugeot mand at min far som har har en 1,8 men ellers magen til min, ikke siger en dyt, jeg kan stå med hovedet (bogstavligt) nede i min fars motorrum og stadig høre mine dysser tikke i tomgang ved siden af. Igen citat: ( han har bare været heldig.) Det er så har jeg synes det er nyttesløst at blive ved med at snakke med ham.

Så vis i ikke ved om i kan hjælpe, men læser ind læggat alligevel, så bare kom med nogen indput alt kan bruges, for peugeot kan åbentlyste ikke. Så vis i har en anden PSA vogn som tikker så bare kom med jeres løsninger.

PS. det skal lige siges at min fars har rundet over 360,000 km, uden dysse problemer.

MortenMI16

  • Gæst
RE: problemer med 406
« Svar #2 Dato: 02. April 2006, 07:34 »
Hej
Jeg har ikke lige en løsning på dit problem....
Men prøv at kigge i denne tråd.. der står noget om en mekaniker nede ved næstved som kan trylle med vores små løver når andre giver op.

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=861

Skriv lige tilbage hvis du finder en løsning på dit problem...det kan være det kan hjælpe andre senere hen ;)

JanL

  • Gæst
RE: problemer med 406
« Svar #3 Dato: 05. April 2006, 22:19 »
Hej 406 ejer.

Hvor meget har din Peugeot kørt?
Tror du at lyden du beskriver kan forveksles med ventil tikken...dvs slidt knast + løftere?

Vh Jan

Christian T

  • Gæst
RE: problemer med 406
« Svar #4 Dato: 06. April 2006, 16:49 »
Citér
MortenMI16 skrev:
Hej
Jeg har ikke lige en løsning på dit problem....
Men prøv at kigge i denne tråd.. der står noget om en mekaniker nede ved næstved som kan trylle med vores små løver når andre giver op.

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=861

Skriv lige tilbage hvis du finder en løsning på dit problem...det kan være det kan hjælpe andre senere hen ;)


Ja, jeg kan kun give MortenMI16 ret, som jeg tidligere har skrevet til en anden så hiv fat i Kim's auto - Han har noget bedre styr på de biler end nogle af de værksteder der kalder sig selv autoriserede.

Pug406

  • Gæst
RE: problemer med 406
« Svar #5 Dato: 11. April 2006, 15:13 »
min bil har gået 198000km. alle autoiseret værksteder siger at det er mine dysser der åbner og sådan skal den sige, men som sagt tidliger min fars siger ikke sådan, men så er det bare hans pug406 der er noget galt med for min siger jo rigtigt, den har lige fået en motor-rens invendigt, i indsugningen, olien, og to i benzinen igen, igen ikke nogen forskel, hverken på tikken eller på mit problem med at den sætter ud ved mange omdrejninger i 4 , 5 gear.

takker for jeres svar, men jeg må bare smide lidt flere penge efter den.

Ps. jeg har haft den ude ved noget der hedder LH- Biler i odense også nogen x-perter hvad der angår peugeot, men de siger nye dysser vil måske hjælpe.

Lessmann

  • Gæst
RE: hejsa
« Svar #6 Dato: 11. Maj 2006, 06:05 »
Hejsa jeg har også en 406 2,0 men godtnok fra 2001 den tikkede også når man gav den gas det lød som en otor uden af justring,men snakkede med en som lige kunne fortælle mig at man skulle have udstøgnings manifol af og der sad i en 2,0 en nogle rør inde i som sørver for at varmen kommer ned til kat så den bliver varm rigtig hurtigt men den kryds som sidder der inde i mani.. går løs i 2,0 man skal bare have mani af og derefter svejse den kryds fast igen så holdte min med at "tikke" de sagde at det var en problem kun på 406 2,0... men ved jo ikke om det er det som er galt med din :-)

     men håber det kan hjælpe