Forfatter Emne: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003  (Læst 2350 gange)

Micki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Dato: 05. Februar 2015, 14:41 »
Er der andre der har oplevet at olien på oliepinden bliver misfarvet (meget lysebrun) i vinterperioden?
Om sommeren er olien helt fin.
Der er intet øget olieforbrug/kølevæske eller misfarvning af udstødningsgas.
Alt service er overholdt mht. olie og oliefilter. Jeg kommer også karburatorvæske i når jeg tanker.

Nogen der har et bud på hvad der kan være årsagen til dette?
Mvh
Micki
Peugeot 407 2,2 sedan benzin årgang 2004
Km-stand ca. 160.000

Majaogkevin

  • Gæst
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2015, 14:59 »
kondensvand, sørg for at udluftningsslanger fra bundkarret ikke stopper til, det bliver til noget snask i slangerne og lukker til

Dalsgaard

  • Gæst
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #2 Dato: 05. Februar 2015, 15:01 »
det kan være en form for kondens det ses mest her i vinter halv året ingen grund til panik et godt råd er at give bilen en god køre tur så olien bliver godt varm .

Micki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #3 Dato: 05. Februar 2015, 15:21 »
Dalsgaard jeg kører meget korte ture om vinteren, 10-12 km til job og hjem igen, den når dårlig nok at komme op i temp.
Majaogkevin mht. udluftningsslanger fra bundkaret der stopper til, kan dette også afhjælpes ved gode lange køreture eller skal bilen forbi et værksted?
Mvh
Micki
Peugeot 407 2,2 sedan benzin årgang 2004
Km-stand ca. 160.000

Majaogkevin

  • Gæst
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2015, 15:27 »
enig:-)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2015, 02:05 »
Tror farven kommer fra rust i pejlerøret. Hvis oliepinden sjældent er oppe ruster det der og gi'r den lysebrune farve når du hiver pinden op, og blandes så med kondens/olie
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2015, 09:55 »
Er lige lidt nydgerrig - hvor påfylder karburatorvæske, når du tanker... Og med hvilket formål?

Har selv en 1.8 16v fra 02

I 405eren - også en 1.8 - som vi havde før 406eren oplevede jeg ofte snask/skum under oliepåfyldningslåget, men bilen brugte hverken vand eller olie, selvom den havde 370.000 på bagen.

Vh Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Misfarvet olie Peugeot 406 2.2, 2003
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2015, 11:17 »
Hej!
Karburatorsprit påfyldes benzinttanken. Formålet ar at forhindre is-dannelse i karburatoren--

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme