Vil lige dele en lille solstrålehistorie med jer.
Jeg har en Peugeot 407 1,6 hdi som jeg er rigtig glad for.
Har tidligere haft en Passat hvor EGR var afblændet, og den kørte super godt efter indgrebet.
Efter i laaaannnngggg tid at have gennemsøgt nettet for historier om EGR afblænding på 1,6 HDI og stort set kun fandt gode ting om det, fik jeg købt en afblændingsplade på Ebay til cirka 50 kr.
Her til morgen har jeg så monteret den. Det var egentlig ganske simpelt, dog til tider en pain in the ass at komme til, men det lykkedes og pladen sidder der nu.
Fulgte den her vejledning, dog er den til en Ford Focus TDCI, men samme opbygning og stort set samme motor.
http://www.fordownersclub.com/forums/topic/42915-guide-fitting-egr-blanking-plate-16tdci-engine/Jeg brugte også den her video(på fransk desværre)
https://m.youtube.com/watch?v=n5zZRCbfCXMManden i videoen afmonter brændstoffiltret, det gjorde jeg dog ikke. Jeg skubbede bare filtret så langt ud jeg kunne, så kunne mit værktøj sagtens komme ned og fjerne filterholderen.
Har lige været ude på en 30 km tur med både landevej og motorvej, og jeg må siger jeg ikke fatter jeg ikke har gjort det før. Bilen kører meget roligere, mere blødt kan man vel kalde det, og den trækker fra lavere omdrejninger end den gjorde før. Kører virkelig fantastisk nu, så må jeg se om det holder for altid. Det som om den lige fik mange flere hestekræfter og momentet virker også som om lige fik en skud steroider:o
Den kaster en fejlkode af sig når jeg sætter min computer til, men den forbliver i det gemte og kommer ikke op på instrumentpanelet.
Jeg er virkelig skruemongol, men det tog 1.20 time at montere, bare se videoen og vejledningen, så er man godt på vej. Det er ikke så svært B)
Kan kun sige, gør det, hvis man ikke allerede har gjort det:D
En lille solstrålehistorie fra Roskilde:
MVH En glad Henrik