Hej
Er ved at klargøre til syn, og mente egentlig at jeg var klar. Bremseprøven på håndbremsen var dog langt fra imponerende.
Inden denne havde jeg skiftet bremsebakkerne (det er en model med den kombinerede skivebremse og tromle løsning) og testet kablerne ved at sikre at det gik let i begge sider. Ingen nævneværdig modstand at mærke.
Efter montering af de nye bakker testede jeg lige hele systemet inden skiverne kom på. Jeg kunne fint trække håndbremsen op uden den store modstand. På med skiverne igen og færdig. Efterfølgende var jeg dog ikke imponeret af bremsekraften, hvilket bremseprøven jo så også viste.
I dag har jeg hevet skiverne af igen og kan konstatere at den nye bremsebakker bestemt ikke er pæne mere
De er færdige.
Hvordan i alverden kan det ske? Jeg justerede dem ud til skiverne og løsnede dem så lidt igen, så hjulet drejede frit rundt.
Efter jeg fandt ud af at de ikke bremsede som de skulle har jeg under kørsel flere gange forsøgt at slide bakkerne til ved at aktivere håndbremsen.
Lige nu ved jeg ikke rigtigt hvor meget jeg skal skifte. Hælder til at skifte alt fra kabler til skiver, klodser + bakker. Men hold op hvor er det træls at lave noget om, som lige er (troede jeg) lavet.