Peugeot 407 2,2 HDi, 2007:
Jeg overvejer at bruge den sekundære kanal på styringen af mit Webasto oliefyr til at aktivere sædevarmen (i 2 minutter) og el-bagruden (måske 5 minutter), evt. betinget af et vist minimum af spænding på batteriet, så bagruden også er fri for is, når jeg skal køre, og så førersædet ikke er helt koldt.
Men jeg mangler info om, hvor (hvilke relæer) der tændes og slukkes for dem, og om de får fuld 12v spænding, eller en mindre spænding. Jeg har ikke kunnet finde noget om relæerne, hverken navngivning/nummerering, eller hvor jeg skal lede efter dem henne. Jeg er også i tvivl om, om relæerne er placeret før eller efter sikringerne i kredsløbet.
Er der nogen, som ligger inde med viden om og/eller diagrammer over de ting?
Jeg kan selvfølgelig måle, hvad der kommer til elbagruden af spænding, når den er aktiv, og så trække alternativ forsyning helt derom, men mon ikke der er en bedre måde, så man så vidt muligt kan bruge det eksisterende ledningsnet? Det samme gælder formodentlig sædevarmen.
Jeg regner med at styre det via et par ekstra relæer, som så kun kan slå til, hvis der er spænding nok på batteriet, så jeg ikke varmer bilen godt op og derefter ikke kan starte, fordi jeg har drænet batteriet.