Forfatter Emne: skift af topstykke . fif og tricks  (Læst 1780 gange)

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
skift af topstykke . fif og tricks
« Dato: 28. Maj 2019, 11:46 »
Jeg skal skifte toppen på min 1,6 16v nfu motor. Der er ikke rigtigt noget gevind til motorophænget, men masser af locktite.  >:( Nogen har lavet en spændende rep, før jeg fik bilen. Er det bare almindeligt, eller er der tricks eller fælder ved skiftet. Har købt strækbolte, pakninger, rem og pumpesæt.
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: skift af topstykke . fif og tricks
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2019, 12:21 »
Jeg kan ikke helt huske hvilken motor i en Berlingo det var..

Men en gut skiftede selv toppakning. Med det resultat, at den forreste topbolt gik igennem "godset" ned til vandpumpen.
Noget med en afstandsring han havde glemt/tabt/overset til dén ene bolt. Så tjek om du kan få samme problem ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
Sv: skift af topstykke . fif og tricks
« Svar #2 Dato: 28. Maj 2019, 18:41 »
Det skal jeg huske  ;D ;D Det er en (MFNFU) (109Hk) motor.
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014