Til FDM
14-05-2008
Forhandlet nedslag 10% til: kr.-14.533,75
Vi har fået koblingen skiftet i maj 2008 og i juli i bjergene 2009 skred den i koblingen så vi næsten ikke kunne komme frem til hotellet.
Samtidig lugtede det som om noget var brændt, jeg tror at det er begyndelsen til at koblingen er færdig, men kan jeg forvente at der bliver lavet noget, når det kun er et år siden og der er jo 2 års garati på reparationer.
Sidste gang der var noget galt begyndte også i bjergene, så de er ikke gode til det, selvom der også er bjerge i Frankrig
MVH Ole Edslev
1499417-60
Tak for din henvendelse.
Indledningsvis vil jeg præcisere, at der kun er 24 måneders reklamationsret på de reservedele der er brugt til reparationen.
Det vil sige, at man kan reklamere over fejl der har været til stede på leveringstidspunktet. Der er dog heldigvis nogle værksteder der håndterer sagerne som en 2 års garanti i praksis.
Du skal selvfølgelig reklamere til værkstedet i håb om at de reparerer bilen uden beregning for dig. Vil de ikke det, er det desværre dig der har de dårligste kort på hånden, idet du skal kunne bevise, at der er tale om en oprindelig fejl, og det på en komponent, der i øvrigt er en sliddel.
Vi oplever i øvrigt, at der er en del der har problemer med holdbarheden på koblingen på 2,0 HDimotorerne. Noget kunne tyde på, at koblingen måske er underdemissioneret i forhold til den momentstærke motor.
Med venlig hilsen
Jørgen Jørgensen
Afdelingsleder
Peugeot siger det er min egen skyld, så de vil ikke dække noget.
Jeg har dog haft bil siden 1954 uden koblingen er gået før nu.
MVH Ole Edslev