Forfatter Emne: 206 1,4 hdi årg 2008 glider i kobling, peugeot vil ikke dække under garanti  (Læst 1488 gange)

Martin1981

  • Gæst
Min peugeot 206 1,4 hdi glider i koblingen, den har kørt 45.000 km og er fra juli måned 2008, dette regnede jeg naturligvis med at skulle være en sag på garantien. Men jeg blev klogere! forhandleren sagde at Peugeot kun dækker op til 40.000 km. herefter har jeg kontaktet Peugeot Danmark, hvor jeg fik svaret, at efter 40.000 ser man det som normal slidtage på koblingen. Det kan i min verden ikke passe at en bil der er 1 år gammel og kun har kørt 45.000 km skal glide i koblingen. bilen har kun kørt lange turer og næsten aldrig by-kørsel. Er der andre der har lign problem, og har fået samme svar fra Peugeot?

Mvh Martin

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Til FDM
14-05-2008

    Forhandlet  nedslag 10% til: kr.-14.533,75


Vi har fået koblingen skiftet i maj 2008 og i juli i bjergene 2009 skred den i koblingen så vi næsten ikke kunne komme frem til hotellet.
 
Samtidig lugtede det som om noget var brændt, jeg tror at det er begyndelsen til at koblingen er færdig, men kan jeg forvente at der bliver lavet noget, når det kun er et år siden og der er jo 2 års garati på reparationer.
 
Sidste gang der var noget galt begyndte også i bjergene, så de er ikke gode til det, selvom der også er bjerge i Frankrig
MVH Ole Edslev
1499417-60



Tak for din henvendelse.
Indledningsvis vil jeg præcisere, at der kun er 24 måneders reklamationsret på de reservedele der er brugt til reparationen.
Det vil sige, at man kan reklamere over fejl der har været til stede på leveringstidspunktet. Der er dog heldigvis nogle værksteder der håndterer sagerne som en 2 års garanti i praksis.
Du skal selvfølgelig reklamere til værkstedet i håb om at de reparerer bilen uden beregning for dig. Vil de ikke det, er det desværre dig der har de dårligste kort på hånden, idet du skal kunne bevise, at der er tale om en oprindelig fejl, og det på en komponent, der i øvrigt er en sliddel.
Vi oplever i øvrigt, at der er en del der har problemer med holdbarheden på koblingen på 2,0 HDimotorerne. Noget kunne tyde på, at koblingen måske er underdemissioneret i forhold til den momentstærke motor.
 
Med venlig hilsen
 
Jørgen Jørgensen
Afdelingsleder

Peugeot siger det er min egen skyld, så de vil ikke dække noget.
Jeg har dog haft bil siden 1954 uden koblingen er gået før nu.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Martin1981

  • Gæst
Ja det virker lidt som om koblingen ikke er stærk nok. Peugeot Danmark er meget afvisende overfor at det skulle være garanti da de mener at det er meget normalt at koblingen efter 40.000 km bliver slidt. Jeg har haft mange biler før Peugeoten som har kørt langt over 200.000 km uden koblingen er blevet skiftet og det endda med kørsel med stor trailer. Jeg står nok desværre dårligt i sagen, Peugeot har sagt at de kan afmontere koblingen og se om der skulle være nogle fejl, også ville de vurdere om de vil slå noget af regningen for udskiftningen. Men de vil ikke garantere noget overhovedet, så jeg kan næsten allerede regne svaret ud.