Jeg er ikke overbevist om, at det er så dårlig en forretning igen, men det kommer selvfølgelig an på ens situation:
Er man allerede ejer af en Airvan, så tror jeg godt det kan svare sig - forudsat man selvfølgelig er glad for bilen. Man skal ikke lave øvelsen for at tjene penge.
En brugt momsfri Airvan sælges i dag for mellem 50- og 120.000 kr. afhængig af stand, udstyr, kilometertal og årgang.
Det vil sige, at står man og vil sælge sin Airvan (give den i bytte på en hvidplade SW´er eksempelvis), bliver prisen måske kun 30- 90.000 kr. Det er ikke meget i forhold til at man skal give mellem 100 og 200.000 kr. for en hvidplade SW´er
Køber man en Airvan og vil bygge den om, er det måske mere tvivlsomt, men spiller man sine kort heldigt, så kan det godt svare sig.
Køb en Airvan til eksempelvis 100.000, fjedre til 2.000, sæder til 10.000, seler til 10.000 og syn, nummerplader og afgift til godt 60.000 - i alt godt 180.000.
Ikke nødvendigvis dyrt for en hvidplade SW´er og slet ikke hvis Airvan-udgangspunktet er godt et godt og/eller billigt eksemplar.
Husk, der er masser af dem, og de er intet værd på brugtmarkedet (ligesom alt muligt andet på gule plader).
Men et godt råd: Find sikkerhedsseler og bagsæder først, især hvis det er en Griffe med læder. SW-bagsæder og seler er ikke en meter-vare på brugtmarkedet...