Forfatter Emne: Bagsæder til 307 Airvan  (Læst 2409 gange)

Mckronborg

• Gæst
Bagsæder til 307 Airvan
« Dato: 23. December 2009, 19:40 »
Hej

Er der nogen der har erfaring med at sætte bagsæder i en gulplade bil...

Jeg har en 307 Airvan som jeg overvejer at sætte bagsøder i så det bliver en 307 SW istedet for..

men kan ikke rigtig finde nogen steder at købe et sæt bagsæder... har snakket med 3 peugoet forhandlere og peugeot danmark, men ingen har ønsket at informere mig om hvor jeg kan skaffe bagsæder..

mvh

Carsten

silverfox

• Gæst
RE: Bagsæder til 307 Airvan
« Svar #1 Dato: 29. December 2009, 13:57 »
Det kan slet ikke betale sig. Sælg hellere din airvan og køb en SW istedet.

PSAclassic

• Gæst
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2010, 17:08 »
Citér
silverfox skrev:
Det kan slet ikke betale sig. Sælg hellere din airvan og køb en SW istedet.

Hvad bygger du denne viden på?
Har du selv ombygget en Airvan til personbil, og hvad kostede det da?

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2010, 19:30 »
Du skal jo omsyne og omregistrere bilen. Det betyder osse at du skal betale en personbilsregistreringsafgift. Du skal nok af med i omegnen af 50-60.000 kr i afgift alene....

sttn

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. Januar 2010, 19:46 »
Hej

Tro nu nok Silver har "ret"? men men  gå til en hugger og find de bagsæder og beslag /seler/andet/ og få en pris på dette, og kontakt så skat og hør om prisen,så må du jo gøre op med dig selv om det er dette vær.

hilsen
steen

PSAclassic

• Gæst
« Svar #5 Dato: 12. Januar 2010, 17:21 »
Jeg er ikke overbevist om, at det er så dårlig en forretning igen, men det kommer selvfølgelig an på ens situation:

Er man allerede ejer af en Airvan, så tror jeg godt det kan svare sig - forudsat man selvfølgelig er glad for bilen. Man skal ikke lave øvelsen for at tjene penge.
En brugt momsfri Airvan sælges i dag for mellem 50- og 120.000 kr. afhængig af stand, udstyr, kilometertal og årgang.
Det vil sige, at står man og vil sælge sin Airvan (give den i bytte på en hvidplade SW´er eksempelvis), bliver prisen måske kun 30- 90.000 kr. Det er ikke meget i forhold til at man skal give mellem 100 og 200.000 kr. for en hvidplade SW´er

Køber man en Airvan og vil bygge den om, er det måske mere tvivlsomt, men spiller man sine kort heldigt, så kan det godt svare sig.
Køb en Airvan til eksempelvis 100.000, fjedre til 2.000, sæder til 10.000, seler til 10.000 og syn, nummerplader og afgift til godt 60.000 - i alt godt 180.000.
Ikke nødvendigvis dyrt for en hvidplade SW´er og slet ikke hvis Airvan-udgangspunktet er godt et godt og/eller billigt eksemplar.
Husk, der er masser af dem, og de er intet værd på brugtmarkedet (ligesom alt muligt andet på gule plader).

Men et godt råd: Find sikkerhedsseler og bagsæder først, især hvis det er en Griffe med læder. SW-bagsæder og seler er ikke en meter-vare på brugtmarkedet...

montell

• Gæst
« Svar #6 Dato: 18. Januar 2010, 14:03 »
Vi går i selv samme tanker med at bygge en 307 van om, og tror nu godt det kan betale sig. Selvfølgelig hvis man kan finde delene, som jo nok er det største problem.
Vi snakkede med Skat for ca 1 mdr. siden, og da skulle de have mellem 30-32.000 i afgift for at få den på hvide plader. Og med det prisfald der har været på 307 van har vi ca. 80.000 i forskel på værdien af vores 307'er og en 307 sw, og det mener vi bestemt godt det kan gøres for.:D
« Senest Redigeret: 18. Januar 2010, 14:03 af montell »