Forfatter Emne: Spørgsmål ang. 407  (Læst 8596 gange)

Lars HDi

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #15 Dato: 23. November 2010, 22:54 »
Citér
DavidP skrev:
Citér
Lars HDi skrev:
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).


Hej Lars,

Tak for info. Ender jeg med at købe en 407 er det da helt sikkert at den bliver sendt til service årligt. Må jeg spørge lidt til dit køb hos ALD? Var de til at handle med, eller hvordan er den? Og følte du at du fik en god behandling derude?


SUPER behandling! Fandt min bil i Køge, fik den kørt til Fredericia og fik oven i købet 16" alu med, da jeg gjorde opmærksom på at den bil da måtte være den eneste 407 i Kongeriet uden alu?! Så den flinke ALD-mand sendte 4 stk alu med. Bilen stod med jern-skiver på, de bliver så leveret med vinterdæk.
Der var ridser som sælgeren vurderede at man ikke kunne polerer væk, de bliver omlakeret. Bilen bliver vasket/rengjort indvendig, motorrum vasket og forseglet, lakken poleres og forsegles inden levering og så er der 6 måneders 100% garanti!! Der bliver lavet service ved Peugeot inden levering (der er 2.000 km til næste service).
Bilen stod til 139.900.- kr, jeg har underskrevet til en pris på 140.000.- kr incl det jeg lige har nævnt og incl levering/nummerplader.
Jeg nåede ikke engang til "prut om prisen stadiet", jeg var helt mundlam. Jeg havde overhovedet ikke forventet at få noget andet end 4 nye skruer til nummerpladerne.
Det eneste jeg bad om, var at jeg, for at beholde Peugeot motorgaranti op til 200.000 km, ville have lavet service ved aut. Peugeot værksted, og det bliver der så lavet.
« Senest Redigeret: 23. November 2010, 22:56 af Lars HDi »

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #16 Dato: 24. November 2010, 09:14 »
Hej DavidP
Så når det negative er kommet frem, så er der jo også en køreglæde ved en 407 som vi ikke skal glemme, og et udsende som er vær at tage med.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #17 Dato: 24. November 2010, 09:35 »
Hehe. Ja, jeg følte mig da også meget godt underholdt da jeg prøvekørte den i weekenden, men køreglæden forsvinder vel stille og roligt i takt med at værkstedstimerne hober sig op :)

Spøg til side. Der er jo problemer med alle biler. 407 er den første jeg har spurgt til på denne måde, og de andre jeg har kig på har jo med stor garant også sine fejl.

Lars:
Det lyder til at de er til at snakke med derude. Det lyder godt! Uanset om det bliver en 407 eller anden bil til mig, så har jeg et godt øje til ALD og kunne godt tænke mig at handle ved dem, så det er dejligt at høre at de giver en god behandling :) De har jo også et utal af biler på lager, så det ville være underligt om de ikke ville strække sig lidt for at lave et salg og få tilfredse kunder.

morgan

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #18 Dato: 24. November 2010, 09:44 »
en 407 1.6 HDI

Den kan ikke en gang trække sin egen røv over en bakke...

Jeg har en 207 1.6 HDI FAP SW og den vil frem i livet..

Der er mange problemer med 407 her i forum,,, desværre, for det er en flot fed bil.......men også dyr, da dyret altid går i stykker..... 207 HDI FAP.... er total et modstykke, ingen problemer.
Hvorfor...Ja' hvis jeg kunne fransk, så kunne jeg måske fortælle historie....

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #19 Dato: 24. November 2010, 12:04 »
Hej Morgan,

207 SW er sgu for meget "akvarium" til min smag. Så ser jeg mig hellere om efter en stationcar i et andet mærke.

Mvh,
David

KimH

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #20 Dato: 24. November 2010, 16:01 »
Jeg købte en 407 1,6 D for et halvt år siden. En 2004 der havde gået 175000 km. Den havde fået tandremsskift ved 170000 km og partikelfiltret var helt nyt. Den har nu kørt 197000 km og jeg har fået skiftet en styreboks til partikelfiltrets additiv til 3700 kr og de 3 remstrammerhjul/medløberhjul/nederste remskive + rem til 3600 kr pga. en mislyd der nu er forsvundet.
I 2008 har den fået skiftet kobling/svinghjul til 13000 kr. fratrukket 4000 kr pga. kulance = 9000 kr
Jeg synes man får utroligt meget bil for pengene. Den er dejlig stor og meget sikker (se Euro NCAP), økonomisk - ca. 18 km/l i reelt snit Århus-Holstebro (meget landevej, lidt motorvej og lidt bykørsel). Kørecomputeren siger dog 22-23 km/l.
Jeg synes bilen har et virkeligt flot design, den er meget komfortabel uden at være for blød og dieselmotoren virker rigeligt stærk allerede fra lave omdrejninger - omvendt bliver den ikke nogen raket selvom man kører den højt op i omdrejninger.
Den nævnte bil i årgang 2007 med 140000 kørte km skal ifølge min servicebog fra 2004 have skiftet tandrem ved 4 år/160000 km og partikelfiltret vil sikkert også skulle skiftes inden længe (når bilen selv laver en fejlmelding om det).
Tandremmen koster måske ca. 5000 og partikelfiltret ca. 6000 + evt. påfyldning af additiv i separat beholder ca. 3000-4000 kr (ved min er væske blevet påfyldt ved 140000 km).
Jeg ville ikke være bleg for at købe en 407 i dieseludgave, men tandrem og partikelfilter skal man nok have i baghovedet ved forhandlingsbordet.

Lars HDi

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #21 Dato: 24. November 2010, 18:33 »
Citér
KimH skrev:
Jeg købte en 407 1,6 D for et halvt år siden. En 2004 der havde gået 175000 km. Den havde fået tandremsskift ved 170000 km og partikelfiltret var helt nyt. Den har nu kørt 197000 km og jeg har fået skiftet en styreboks til partikelfiltrets additiv til 3700 kr og de 3 remstrammerhjul/medløberhjul/nederste remskive + rem til 3600 kr pga. en mislyd der nu er forsvundet.
I 2008 har den fået skiftet kobling/svinghjul til 13000 kr. fratrukket 4000 kr pga. kulance = 9000 kr
Jeg synes man får utroligt meget bil for pengene. Den er dejlig stor og meget sikker (se Euro NCAP), økonomisk - ca. 18 km/l i reelt snit Århus-Holstebro (meget landevej, lidt motorvej og lidt bykørsel). Kørecomputeren siger dog 22-23 km/l.
Jeg synes bilen har et virkeligt flot design, den er meget komfortabel uden at være for blød og dieselmotoren virker rigeligt stærk allerede fra lave omdrejninger - omvendt bliver den ikke nogen raket selvom man kører den højt op i omdrejninger.
Den nævnte bil i årgang 2007 med 140000 kørte km skal ifølge min servicebog fra 2004 have skiftet tandrem ved 4 år/160000 km og partikelfiltret vil sikkert også skulle skiftes inden længe (når bilen selv laver en fejlmelding om det).
Tandremmen koster måske ca. 5000 og partikelfiltret ca. 6000 + evt. påfyldning af additiv i separat beholder ca. 3000-4000 kr (ved min er væske blevet påfyldt ved 140000 km).
Jeg ville ikke være bleg for at købe en 407 i dieseludgave, men tandrem og partikelfilter skal man nok have i baghovedet ved forhandlingsbordet.


Kan så lige tilføje at tandremsskifte på 407 1.6 HDi er sat op til 240.000 km.

http://www.peugeot.dk/eftersyns-og-udskiftningsintervaller-749/
« Senest Redigeret: 24. November 2010, 19:44 af Lars HDi »

Offenbach

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #22 Dato: 01. December 2010, 08:52 »
Købte en ny 407 1.6 SW HDI 1'ste november 2009, har tilbagelagt 45000 km i den uden problemer overhovedet.
2 eftersyn pris tilsammen 4700,-

Fik den vejet op så jeg kunne trække min Campingvogn på 1350 kg og har ikke oplevet problemer såsom manglende effekt eller pusten og stønnen i Kassel bakkerne.

Gennemsnitlig forbrug incl campingvogns kørsel ligger omkring de 17km/ltr.

Nu venter jeg så på at den nye 508 sw hdi 200 hk kommer til landet, håber lillemor er med på et skifte så.

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #23 Dato: 08. December 2010, 10:21 »
Nå, så røg jeg sgu i fælden :)

Skrev under på en 308 hos Peugeot Rødovre igår. Snakkede med Flemming derude, som gav mig en god behandling og en god handel.

Bilen stod til 154.900. Jeg har betalt 161.000 for bil, levering, vinterhjul, eftermonteret læderræt. armlæn, dørlister, bagagerumshylde og gummimåtter.

Bilen kørte dejligt, og ift. min gamle renault er der da også lidt mere riv i den.

Nu håber jeg bare at jeg bliver glad for den. Har ikke kunnet finde noget snavs på 308, så håber at det er et godt køb :)

larsK

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #24 Dato: 08. December 2010, 20:22 »
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #25 Dato: 08. December 2010, 20:35 »
Citér
larsK skrev:
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.


Så er det heldigt at det ikke er en 207 jeg har købt :)

Hvad er dine erfaringer med 308?

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #26 Dato: 08. December 2010, 23:10 »
Citér
DavidP skrev:
Citér
larsK skrev:
nu er 207 ikke lige frem den med mindst fejl på hos peugeot, men fin bil til pengene.


Så er det heldigt at det ikke er en 207 jeg har købt :)

Hvad er dine erfaringer med 308?


Jeg tror at Lars henviser til Morgans indlæg vedrørende hans egen 207´er.

Mine forældre havde en 308 benzin fra det første åbent hus på 308 til for to uger siden. Ingen problemer, den kørte bare i de ca. 3 år.
Den er skiftet ud med en 3008.

Fin debat i øvrigt...
« Senest Redigeret: 08. December 2010, 23:11 af Thomas 307 SW »
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

larsK

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #27 Dato: 09. December 2010, 19:45 »
308 er den bil peugeot har haft mindst fejl med, hvis du skal have sådan en skal der nok være en 1,6HDI 109HK i  St.car. de køre pisse godt. ville ikke selv ege en 407 da jeg laver dem dagligt og ved hvor meget der kan være galt med, og prisen på rep af en 407 er også i den høje ende.

hvis det skal være peugeot ville jeg anbefale 308 eller 3008

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #28 Dato: 10. December 2010, 17:10 »
Jeg selv ejer af en 308 1,6 HDI 5 d. fra 08, jeg købte den fra helt ny af, og den har nu kørt 59000 km uden problemer, så for mig er det en dejlig bil og den køre godt.

jb
3008 II 2.0 Allure Bluehdi