DavidP skrev:
Lars HDi skrev:
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi
Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.
Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.
Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.
Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).
Hej Lars,
Tak for info. Ender jeg med at købe en 407 er det da helt sikkert at den bliver sendt til service årligt. Må jeg spørge lidt til dit køb hos ALD? Var de til at handle med, eller hvordan er den? Og følte du at du fik en god behandling derude?
SUPER behandling! Fandt min bil i Køge, fik den kørt til Fredericia og fik oven i købet 16" alu med, da jeg gjorde opmærksom på at den bil da måtte være den eneste 407 i Kongeriet uden alu?! Så den flinke ALD-mand sendte 4 stk alu med. Bilen stod med jern-skiver på, de bliver så leveret med vinterdæk.
Der var ridser som sælgeren vurderede at man ikke kunne polerer væk, de bliver omlakeret. Bilen bliver vasket/rengjort indvendig, motorrum vasket og forseglet, lakken poleres og forsegles inden levering og så er der 6 måneders 100% garanti!! Der bliver lavet service ved Peugeot inden levering (der er 2.000 km til næste service).
Bilen stod til 139.900.- kr, jeg har underskrevet til en pris på 140.000.- kr incl det jeg lige har nævnt og incl levering/nummerplader.
Jeg nåede ikke engang til "prut om prisen stadiet", jeg var helt mundlam. Jeg havde overhovedet ikke forventet at få noget andet end 4 nye skruer til nummerpladerne.
Det eneste jeg bad om, var at jeg, for at beholde Peugeot motorgaranti op til 200.000 km, ville have lavet service ved aut. Peugeot værksted, og det bliver der så lavet.