Forfatter Emne: Spørgsmål ang. 407  (Læst 8593 gange)

DavidP

  • Gæst
Spørgsmål ang. 407
« Dato: 22. November 2010, 18:41 »
Hej,

Kæresten og jeg skal ud og have ny bil, og vi overvejer en 407 fra ALD Bilmarked. Da bilen skal køre forholdsvis mange km (25000 ca årligt) overvejer vi en diesel, men er en smule i tvivl. Ingen af os er bilkyndige, og vores erfaring strækker sig kun til en gammel 1,4 megane..

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre jeres erfaringer med 1,6 HDI'en. Den bil vi ser på, er fra 07 og har gået 140.000. I samme prisleje kan vi få en benzin 1,8 som kun har gået 60.000. Dieslen er dog meget billigere i brændstof, og kan dieslen køre i mange år endnu uden de store problemer er der mange penge at spare.

Jeg vil derfor gerne høre fra jer, om hvordan jeres 1,6 HDI har tjent jer. Har i haft mange problemer som krævede værkstedsbesøg, og er reparationerne dyre? Køber vi hos ALD har bilen med stor sandsynlighed overholdt de services den har skulle have, og de bør derfor være i god stand. Men hvor langt skal man regne med at en diesel kan gå, før problemerne dukker op? Samme info kunne være rart at have på 1,8 benzin'en.

Og generelt jeres erfaringer med 407. Jeg har kunnet læse at nogen har haft nogle el-problemer, men hvis det er det eneste er det jo til at overse.

Pft fra en måske kommende Peugeot ejer :)

silverfox

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #1 Dato: 22. November 2010, 19:16 »
De eneste problemer du risikerer med HDI i forhold til benzin, er utætte indsprøjtningsdyser og fejl på/udskiftning af partikelfilter. Partielfilteret skal skiftes ved 180.000 km. Det koster i omegnen af 10.000 kr.

michael e

  • Gæst
RE: 407
« Svar #2 Dato: 22. November 2010, 19:19 »
hej
vi har kørt 407"er siden foråret og er godt tilfreds, den er et motovejs lokomotiv stabil ved 160 og fremrangende at trække campingvogn med vi har været i ungaren her i sommer så jeg kan andbefale den det skal lige nævnes at min er en 2,0 benzin jeg vil mene at hvis det er benzin må den ikke være mindre en 2,0
mvh michael

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #3 Dato: 22. November 2010, 19:43 »
Citér
silverfox skrev:
De eneste problemer du risikerer med HDI i forhold til benzin, er utætte indsprøjtningsdyser og fejl på/udskiftning af partikelfilter. Partielfilteret skal skiftes ved 180.000 km. Det koster i omegnen af 10.000 kr.


Er det den ultimative sandhed, eller din egen erfaring? :)

Er det korrekt antaget, såfremt man har en identisk reparation på benzil og dieselbilen, at dieselbilen så vil være dyrere at sende på værksted?

Regnestykket falder jo godt ud ift. dieselbilen, hvor jeg vil kunne spare ca. 35.000,- set ift. grøn afgift, brændstof og forventet værditab (bilbasen). Der er reparationer jo så selvfølgelig ikke medregnet..

sttn

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #4 Dato: 22. November 2010, 20:11 »
Hej

Da jeg startede min Diesel verden var det med en 307 2.0 .de store udgifter er Tandrem/filter/væske.Der er "synes jeg" en del der har lidt blandet problemer med 1.6 hdi, et råd prøv i søg der står en del.

En 1.6 hdi den ligger i mange andre vogn ( volvo/Ford/Bmw/Citroen/) ?
det var dem jeg lige kunne komme på. Motoren er lavet af et selskab der hedder PSA ( Peugeot-Citroen).

El problemer er et problem og kan være dyrt at få rettet på ,har selv fået ny"er" styreboks mange har Abs problemer der kan være dyrt,

Men efter 5 år i vores 307 er jeg da stadig glad for den,vi har vores små #samtaler# ind i mellem :D.

Hvis der er plads du/i skal ha så er der mere plads i en 307/308 iflg div blade.

En Diesel motor så vidt jeg har læst mig til en dyr fætter at skrue i hvis u-helet er ud.

hilsen
steen

larsK

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #5 Dato: 22. November 2010, 20:48 »
hvis du køre de km (25000) om året så ville jeg vælge en Diesel, du spare flere penge på brændstof i forhold til de rep der er på diesel til benzin, har selv skiftet min 407 benzin ud med en 308 diesel, og jeg spare ca 1000kr om måneden i brændstof plus den så var lidt billigere i forsikring :-)

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #6 Dato: 22. November 2010, 21:00 »
Køb en 2,0hdi min køre sommer 20 km på l. og nu 18,2 og læs om problemer med varmeaperat på 07 modellen
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #7 Dato: 22. November 2010, 21:22 »
Jeg kører Sedan 407 2,0 HDI  dec 04 og er meget glad for bilen, jeg kan se at du er ny her på Forum!

 Jeg kan fortælle dig at netop Silvefox og larsK er dygtige og ivrige debattører, der er hjemme i alt vedrørende Peugeot, og som begge har klare og regulære vejledninger.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #8 Dato: 22. November 2010, 22:49 »
Citér
Goldwing skrev:
Køb en 2,0hdi min køre sommer 20 km på l. og nu 18,2 og læs om problemer med varmeaperat på 07 modellen


Er det en fejl som er begrænset til 07 modellen, eller findes den også i 06 og 08?

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #9 Dato: 23. November 2010, 07:21 »
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Kurt Nygaard

  • Gæst
RE: Hold dig væk fra 407 1,6 hdi !
« Svar #10 Dato: 23. November 2010, 13:21 »
Har kørt i 407 1.6 hdi i 4 år nu.

Har indtil nu haft motor skader for 18.000 kr. Kørt 140.000 km.

Forventer dertil vrøvl med svinghjul og kobling.

Desuden er der irriterende el-fejl der giver fejlmeddelelser umotiveret.

Kender til flere med DYRE reperationer på denne model.

Dejlig bil når den ellers virker, men lav en opsparingskonto til værkstedet med det samme.

larsK

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #11 Dato: 23. November 2010, 17:24 »
ang: varmespjæld var det for det meste 07 modellerne men har set det på få 08 modeller, koster 8000kr hvis det kun er spjældene og 18000kr hvis det er varmekassen,

ellers har der været noget bøvl med Kobling og svinghjul på den koster også en del penge.

så er der frip lejer (de nederste bærekugler) som har skabt sig lidt men der har peugeot været ude at give ekstra garanti på, og lavet nogen nye forbedret nogen.

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #12 Dato: 23. November 2010, 21:54 »
Jeg må sige, at jeres svar herinde ikke ligefrem har styrket min lyst til en 407. Det lyder som en model med en masse børnesygdomme. Skuffende, ligesom Peugeot Danmarks respons på problemet med spjældet som de ikke vil behandle som en generel fejl. Men jeg takker jer alligevel for jeres tid.

Lars HDi

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #13 Dato: 23. November 2010, 21:58 »
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).
« Senest Redigeret: 23. November 2010, 21:59 af Lars HDi »

DavidP

  • Gæst
RE: Spørgsmål ang. 407
« Svar #14 Dato: 23. November 2010, 22:01 »
Citér
Lars HDi skrev:
Citér
Goldwing skrev:
Ja sådan ser det ud der var flest indlæg på 07 årgang det var et spjæld der knækkede, kunne ikke tåle frost, og prisen var mellem 5000 til 15000 kr.
se også indlæg om turboen på 1,6 hdi


Har lige købt en 407 1.6 HDi ved ALD, får den i næste uge.
Men inden købet var jeg i, skal vi kalde det, kritisk dialog med det lokale Peugeot værksted samt lederen af det Peugeot værksted jeg har brugt de sidste par gange til min 406.

Her er så de vise ord, som jeg hæftede mig ved.

Det spjæld der går i stykker, koster i omegenen af 10-15.000.- kr HVIS man da ikke kan anvende et rep-kit der incl. montering, arbejdsløn og moms koster cirka 4.500.- kr.

Turboen er følsom overfor dårlig/slidt olie. Af samme årsag er serviceintervallet sænket fra 30.000 km til 20.000km. Jeg fik en forklaring om at oliemængden på en 1.6 HDi ikke er så stor som på 2.0 HDi, så olien blev hurtigere "brugt". Sker det, sidder der en lille oliesi der kan stoppe og der ved få turboen til at dø... men med olieskift ved 20.000 km og olie i en Peugeot godkendt kvalitet burde oliesien ikke kunne stoppe (siger de 2 Peug-mænd).


Hej Lars,

Tak for info. Ender jeg med at købe en 407 er det da helt sikkert at den bliver sendt til service årligt. Må jeg spørge lidt til dit køb hos ALD? Var de til at handle med, eller hvordan er den? Og følte du at du fik en god behandling derude?