Hej,
Kæresten og jeg skal ud og have ny bil, og vi overvejer en 407 fra ALD Bilmarked. Da bilen skal køre forholdsvis mange km (25000 ca årligt) overvejer vi en diesel, men er en smule i tvivl. Ingen af os er bilkyndige, og vores erfaring strækker sig kun til en gammel 1,4 megane..
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre jeres erfaringer med 1,6 HDI'en. Den bil vi ser på, er fra 07 og har gået 140.000. I samme prisleje kan vi få en benzin 1,8 som kun har gået 60.000. Dieslen er dog meget billigere i brændstof, og kan dieslen køre i mange år endnu uden de store problemer er der mange penge at spare.
Jeg vil derfor gerne høre fra jer, om hvordan jeres 1,6 HDI har tjent jer. Har i haft mange problemer som krævede værkstedsbesøg, og er reparationerne dyre? Køber vi hos ALD har bilen med stor sandsynlighed overholdt de services den har skulle have, og de bør derfor være i god stand. Men hvor langt skal man regne med at en diesel kan gå, før problemerne dukker op? Samme info kunne være rart at have på 1,8 benzin'en.
Og generelt jeres erfaringer med 407. Jeg har kunnet læse at nogen har haft nogle el-problemer, men hvis det er det eneste er det jo til at overse.
Pft fra en måske kommende Peugeot ejer