Forfatter Emne: SÆNKNING AF 206'ER!  (Læst 7303 gange)

• Gæst
SÆNKNING AF 206'ER!
« Dato: 13. Oktober 2005, 15:34 »
HEJ DERUDE!

ER DER NOGEN AF JER SOM HAR FORSTAND PÅ HVORLEDES MAN KAN SÆNKE EN 206'ER?

JEG HAR OVERVEJET AT KØBE ET SÆNKNINGSSÆT HOS T-HANSEN! ER DER NOGEN SOM KAN ANBEFALE DETTE ELLER EVT. NOGET ANDET OG BEDRE?!?

ER DET BEDST AT FÅ DET GJORT ORDENTLIGT HOS EN FORHANDLER OG HVA' KOSTER DETTE CA.?!?

TAK FOR HJÆLPEN!
MARTIN

SALAMANDER

• Gæst
RE: SÆNKNING AF 206'ER!
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2005, 16:46 »
HOLD DIG FOR GUDS SKYLD LANGT VÆK FRA T.HANSEN!
DET ER ANDEN OG TREDIERANGS PRODUKTER!
:o

DU KAN SIKKERT FÅ SÆNKET BILEN HOS PEUGEOT FOR CA. 2000,-KR!
:p

SALAMANDER!

NiCoL

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. Oktober 2005, 17:17 »
Nu ved jeg ikk lige om det kun er foran den kan sænkes eller hvad det er! Men Bilxperten har dem fra 750,- og op til 1500 ca hvis det er til hele vejen rundt!
Og nej, køb ikke lortet ved t-hansen.. Det holder 2 måneder!

Marck 206 GT

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. Oktober 2005, 07:46 »
I snakker som i har forstand til...! ;)
Du kan sagtens sænke din bil med t-hansens fjedre Martin, men jeg ville klart anbefale dig at ofre lidt ekstra på et bedre sæt fra et andet firma(f.eks. peugeots egne sports fjedre eller eibach, cobra osv). Bare husk på at der kun sidder fjedre foran på en 206'er, bagved sidder der nemlig torsionstænger, som kan være rigtig lort at rode med (bare spørg vores "høvding" steen...!:D) Har personligt fået monteret Eibach 35mm-sænkningsfjedre og fået den skruet tilsvarende ned bagtil... og jeg er fint tilfreds med resultatet.

NiCoL

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2005, 17:11 »
Citér
Marck 206 GT skrev:
I snakker som i har forstand til...! ;)
Du kan sagtens sænke din bil med t-hansens fjedre Martin, men jeg ville klart anbefale dig at ofre lidt ekstra på et bedre sæt fra et andet firma(f.eks. peugeots egne sports fjedre eller eibach, cobra osv). Bare husk på at der kun sidder fjedre foran på en 206'er, bagved sidder der nemlig torsionstænger, som kan være rigtig lort at rode med (bare spørg vores "høvding" steen...!:D) Har personligt fået monteret Eibach 35mm-sænkningsfjedre og fået den skruet tilsvarende ned bagtil... og jeg er fint tilfreds med resultatet.

Man kan ikk bruge T-Hansen fjedre.. Det holder jo ikke!

SALAMANDER

• Gæst
RE: SÆNKNING!
« Svar #5 Dato: 15. Oktober 2005, 14:54 »
I SNAKKER SOM I HAR FORSTAND TIL?
VORHERRE BEVARES!!!
:@:@:@

Grrr.....

Men med hensyn til mig har du desværre ret!
Jeg aner ikke en skid om det!
HAHA!!!
:)

SALAMANDER!

SALAMANDER

• Gæst
RE: SÆNKNING 2
« Svar #6 Dato: 15. Oktober 2005, 14:56 »
ææææh?
:|

HAR JEG OGSÅ TORSIONSSTÆNGER BAGVED?

SALAMANDER!

NiCoL

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15. Oktober 2005, 19:11 »
Ja har alle 106'ere tror jeg..
« Senest Redigeret: 15. Oktober 2005, 19:14 af NiCoL »

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
« Svar #8 Dato: 15. Oktober 2005, 22:20 »
Peugeot 106,205,306,309 har alle torsionsstænger bag til. Nogle af de større har vidst også torsioner. Det er først fra 307'eren at der sidder konventionelle fjedre bagtil.

Mht. sænkning, så vær opmærksom på at fabriksgarantien på hele undervognen ryger sig en tur - også selvom du får det lavet hos Peugeot.  

De "original" fjedre Peugeot forhandlerne sænker med er Eibach fjedre, som de køber gennem Peugeot Sport Engineering og de har - ifølge Peugeot Danmark - intet med Peugeot Danmark at gøre. Så derved ryger garantien altså sig en tur. Jeg ved det, for lige siden jeg fik sænket min bil sidste år - hos en Peugeot forhandler - har jeg haft problemer med at den trak til højre. Det er kun den ene forhandler som kan yde garantien for problemet og selvom det ikke er forhandlerens skyld, men måske bilen der har en skævhed et eller andet sted, så kan de ikke engang reklamerer over det - uden at sætte original fjedre på først.

Med andre ord.. Du kan lige så godt få den sænket et hvilket som helst andet sted. Eibach fjedrene er iøvrigt ok til bilen (højdre og komfort mæssig)

/Christian

• Gæst
RE: Hhhhmmmmm
« Svar #9 Dato: 17. Oktober 2005, 13:52 »
Jamen jamen, - Sikke en masse svar (dog også om alt muligt ligegyldigt!! Hæ hæ!!)

Anyways, min bil fra 99 er købt brugt og de 6 måneders garanti der følger med er desværre også udløbet!

Dvs. der er ikke så meget garanti der falder til jorden hvis jeg sænker herligheden!!

Jeg har kontaktet Peugeot og det koster tilsyneladende ca. 3750 kr ekskl. evt. varmebehandling. Det er ca. dobbelt så meget som jeg havde regnet med!! Men så bliver det jo sikkert også lavet ordentligt!!

Martin

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
« Svar #10 Dato: 17. Oktober 2005, 20:34 »
Det er ikke den store magi at sænke en Peugeot 206, så du kan trygt gøre det på et ikke-autoriseret værksted og spare pengene til lidt lir :)

/Christian

• Gæst
RE: Et godt sted!!
« Svar #11 Dato: 17. Oktober 2005, 21:53 »
Kender nogen et godt sted man kan få dette gjort? En god mekaniker et sted i Kbh.?!?

Er det besværligere og meget dyrere at få skiftet undervogn så man evt. kommer lidt tættere på jorden! Jeg har hørt man kan sænke sin dyt helt op til 75 mm!! Hva er jeres mening om det?

NiCoL

• Gæst
« Svar #12 Dato: 18. Oktober 2005, 09:04 »
Citér
musorensen skrev:
Kender nogen et godt sted man kan få dette gjort? En god mekaniker et sted i Kbh.?!?

Er det besværligere og meget dyrere at få skiftet undervogn så man evt. kommer lidt tættere på jorden! Jeg har hørt man kan sænke sin dyt helt op til 75 mm!! Hva er jeres mening om det?

Man kan også sænke dem mere end det, tror det ligger på 80 mm, men er ikke sikker... Det ser jo altid godt ud med sådan en bil der ligger og slikker jorden :)