Peugeot 106,205,306,309 har alle torsionsstænger bag til. Nogle af de større har vidst også torsioner. Det er først fra 307'eren at der sidder konventionelle fjedre bagtil.
Mht. sænkning, så vær opmærksom på at fabriksgarantien på hele undervognen ryger sig en tur - også selvom du får det lavet hos Peugeot.
De "original" fjedre Peugeot forhandlerne sænker med er Eibach fjedre, som de køber gennem Peugeot Sport Engineering og de har - ifølge Peugeot Danmark - intet med Peugeot Danmark at gøre. Så derved ryger garantien altså sig en tur. Jeg ved det, for lige siden jeg fik sænket min bil sidste år - hos en Peugeot forhandler - har jeg haft problemer med at den trak til højre. Det er kun den ene forhandler som kan yde garantien for problemet og selvom det ikke er forhandlerens skyld, men måske bilen der har en skævhed et eller andet sted, så kan de ikke engang reklamerer over det - uden at sætte original fjedre på først.
Med andre ord.. Du kan lige så godt få den sænket et hvilket som helst andet sted. Eibach fjedrene er iøvrigt ok til bilen (højdre og komfort mæssig)
/Christian