Forfatter Emne: Kabineventilator (blæser) 306  (Læst 6692 gange)

306rfv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Kabineventilator (blæser) 306
« Dato: 17. Februar 2013, 14:10 »
Min 2.0 306 st car er en moden dame fra 1999, men kører rigtig godt (hvorfor laves den ikke mere?).  En af de mindre skavanker er, at kabineventilatoren skramler lidt, når motoren startes og lidt tid efter; derefter hører lyden op. Der blæses fint og mærkbart på position 3 og 4 ( evt også på 1 og 2, det kan jeg bare ikke høre).
Er det tiden og udgiften værd at skifte kabineventilatoren?
Det er en model uden klimaanlæg.
Det er trods alt en udgift på 2.000 kr eller mere, alt efter om jeg selv skrifter den eller får værkstedet til det. Jeg har aldrig taget den venstre beklædning af, som den sidder under.

306rfv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: Kabineventilator (blæser) 306
« Svar #1 Dato: 17. Februar 2013, 14:11 »
Og så er det den højre beklædning i passagersiden, den sidder under. Sorry!

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 17. Februar 2013, 15:23 »
Hej
Kunne det evt tænkes at det var et blad der havde fundet vej ind i blæser. Det har jeg haft i min, men det forsvandt af sig selv igen efter noget tid.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 17. Februar 2013, 16:59 »
og ellers køb den brugt hos en hugger..

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #4 Dato: 17. Februar 2013, 17:14 »
Sidder gitteret 2 ikke under motorhjælmen, hvis du fjerner det burde du kunne rense blæseren for skidt, ellers er blæseren ganske nem at skrue af inde fra kabinen når beskyttelsespladen er fjernet. En defekt blæser bør aldrig være grinden til at skrotte en ellers velkørende bil

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

306rfv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2013, 12:32 »
Tak for fine svar.  :)
Bladene er jeg blevet kvit på et par lange ture, gætter jeg på. Eller rettere, nogle af blæsermislydene, der lød som blade, er allerede væk.
Måske skal jeg kigge under frontristen og fjerne resten af snavset og så se tiden lidt an.
Min håb er, at nogle erfarne PEU-folk ved, om det med blæseren, der skramler ved start, evt. bliver værre, for så er der ikke noget at betænke sig på mht. udskiftning.
En anden skavank er varmen i bagruden, der har det med at gå død. Det er normalt lidt mere kompliceret end bare en sikring?

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 18. Februar 2013, 12:36 »
Hej
Hvis elbagruden virker periodisk, er det jo sikkert en løs forbindelse et sted. Evt. ved gennemføringen til bagklappen.

Citér
306rfv skrev:
Tak for fine svar.  :)
Bladene er jeg blevet kvit på et par lange ture, gætter jeg på. Eller rettere, nogle af blæsermislydene, der lød som blade, er allerede væk.
Måske skal jeg kigge under frontristen og fjerne resten af snavset og så se tiden lidt an.
Min håb er, at nogle erfarne PEU-folk ved, om det med blæseren, der skramler ved start, evt. bliver værre, for så er der ikke noget at betænke sig på mht. udskiftning.
En anden skavank er varmen i bagruden, der har det med at gå død. Det er normalt lidt mere kompliceret end bare en sikring?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002