Hvis det er stemplerne der er angrebet, måske du har skiftet klodser og presset et knap så pænt stempel tilbage. Så kan du være heldig at du , efter at ha' fjernet klodserne, kan presse stemplet så langt ud du tør uden det popper ud, fjerne støvmanchetten, skylle det god med sprit, tørre det af med lokumspapir og besigtige skaderne. Hvis stemplet er meget angrebet kan du rense det af med vandslibepapir dyppet i sprit og derefter skylle det godt, igen med sprit (Brug kun sprit) Nu dapper du så ned til nærmeste autoværksted med en spiseske eller lign. og spørger om du må få en bette klat af det blå ATE fedt (Det eneste der kan med gummien i caliberen) Dette giver du så det rene stempel en go' klat af, og motionerer det nogle gange frem og tilbage i hullet
Dette er en gammel Mazda øvelse der har sparet mange ny-indkøbte calibre. lidt arbejde men vel også lidt sjovt at lave det selv. Hvis du er uheldig at stemplet popper ud, skal den jo naturligvis udluftes, og hold godt øje med at der er bremsevædske i beholderen hele tiden. (Vist noget med en ventil der lukker i ABS'en ellers og kun kan åbnes med tester - noget jeg har læst mig til) Jeg har gjort dette mange gange og det er aldrig mislykkedes.
Hvis det er helt galt kan man altså også få billige rep sæt med det hele, meget billigere end en ny caliber, så man kan rense indvendig også. Det siger sig selv at så skal stemplet helt ud
PS!! Grunden til du skal nasse fedt på værkstedet er at det kommer i ret store tuber - købte min omkring 1981 og har stadig rigeligt