Forfatter Emne: Bremser hænger foran på min peugeot 406  (Læst 5712 gange)

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Dato: 11. Juli 2014, 07:14 »
Hej jeg har en Peugeot 406 st. car 1,8 fra 2003 kørt 162.000 som startede med at hænge voldsomt i højre for bremse, og derfor har jeg skiftet bremse slanger i begge sider, og det hjalp. Men nu hænger den i begge bremser foran når den bliver varm, ikke voldsomt men alligevel så man kan mærke det når man skubber bilen frem og tilbage, men så snart bilen så bliver kold forsvinder det. Begge for bremser er renset og smurt og hænger ikke i glidebøs er der nogen der har haft samme problem eller har en løsning.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2014, 14:05 »
En TOTAL afrensning overalt og grundig smøring af glidere, tjek også selve stemplet for rust bagved gummipakning, stemplet skal køre ubesværet både ud og tilbage. Du skal også give klodserne en lille smule kobber/bremsefedt der hvor de glider i åget. Virker det ikke må der nok nogle nye kalibere til.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2014, 02:42 »
Hvis det er stemplerne der er angrebet, måske du har skiftet klodser og presset et knap så pænt stempel tilbage. Så kan du være heldig at du , efter at ha' fjernet klodserne, kan presse stemplet så langt ud du tør uden det popper ud, fjerne støvmanchetten, skylle det god med sprit, tørre det af med lokumspapir og besigtige skaderne. Hvis stemplet er meget angrebet kan du rense det af med vandslibepapir dyppet i sprit og derefter skylle det godt, igen med sprit (Brug kun sprit) Nu dapper du så ned til nærmeste autoværksted med en spiseske eller lign. og spørger om du må få en bette klat af det blå ATE fedt (Det eneste der kan med gummien i caliberen) Dette giver du så det rene stempel en go' klat af, og motionerer det nogle gange frem og tilbage i hullet :) Dette er en gammel Mazda øvelse der har sparet mange ny-indkøbte calibre. lidt arbejde men vel også lidt sjovt at lave det selv. Hvis du er uheldig at stemplet popper ud, skal den jo naturligvis udluftes, og hold godt øje med at der er bremsevædske i beholderen hele tiden. (Vist noget med en ventil der lukker i ABS'en ellers og kun kan åbnes med tester - noget jeg har læst mig til) Jeg har gjort dette mange gange og det er aldrig mislykkedes.

Hvis det er helt galt kan man altså også få billige rep sæt med det hele, meget billigere end en ny caliber, så man kan rense indvendig også. Det siger sig selv at så skal stemplet helt ud

PS!! Grunden til du skal nasse fedt på værkstedet er at det kommer i ret store tuber - købte min omkring 1981 og har stadig rigeligt :)
« Senest Redigeret: 12. Juli 2014, 02:46 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #3 Dato: 12. Juli 2014, 09:32 »
Hej
Ja det er vigtigt at du IKKE bruger kobberfedt til de ting der skal glide ubesværet, men kun på klodser osv.
Jeg købte også en tube bremsefedt for ca 15 år siden, mener altså ikke den var sår dyr ca 150 kr, der er også stadig masser tilbage i min, også selvom jeg kan kørt tuben over med med et baghjul på et tidspunkt. :D:D:D
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

flemmingjensens

  • Gæst

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #5 Dato: 13. Juli 2014, 08:37 »
Lige præcis flemming, den ligner min. :)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #6 Dato: 14. Juli 2014, 02:42 »
Ja! Det er klassikeren Flemming linker til. Har været på markedet lige så længe som den Blå Nivea creme (Den Bubber, efter sigende, bruger over hele kroppen :) ) Min tube har oz haft et hårdt liv, så i dag bor den i en frysepose og har afføringen ud af siden :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #7 Dato: 29. Juli 2014, 16:24 »
Nu har jeg skiftet de forreste Bremse kaliber, Bremseslanger, hovedcylinder, prøvet med en anden ABS pumpe og det er nye skiver og klodser som er monteret og når bilen er kold drejer hjulene fint rundt så et lille tryk på bremsen uden motoren er startet så begynder de at hænge og efter en lille kører tur så skal der bruges to hænder for at dreje hjulene rundt jeg fatter det ikke

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #8 Dato: 29. Juli 2014, 17:14 »
nu er du HELT sikker på at glideren køre som smurt uden det mindste modstand har du evt prøvet at skifte dem
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bremser hænger foran på min peugeot 406
« Svar #9 Dato: 29. Juli 2014, 17:16 »
de er helt nye det er en komplet kaliber