Forfatter Emne: Radio Bøvleri  (Læst 2438 gange)

SimonTDK

  • Gæst
Radio Bøvleri
« Dato: 11. November 2014, 18:08 »
Jeg har idag monteret en radio i min Partner. Men den tænder og slukker ikke ved at dreje nøglen. På radioen, er der to ledninger, rød og gul, som der kan byttes rundt på. Men ved ombytning, er der forskel.

Når nøglen er taget ud af tændnings låsen, går der ca. 2min så klikker et relæ. Og radioen slukker, men glemmer samtlige indstillinger.

Nogen der kan hjælpe mig ?

Bilen er en Partner 2,0 HDI årgang 2005

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Radio Bøvleri
« Svar #1 Dato: 11. November 2014, 18:36 »
Det der er problemet er du ikke har nogen plus der går over tænding  , den du bruger er fra van bus og den lukker ned når instrumentet slukker  den får også i nogen tilfælde radioen til at tænde når døren åbnes  

du skal trække en separat ledning som kommer fra sikringskassen   , det ledige ben ved shunten  er somregel tændingsplus sæt en kabelsko spadestik i og du kan trække den op i radiohullet og bruge den   og bruge den anden til permanent plus

SimonTDK

  • Gæst
RE: Radio Bøvleri
« Svar #2 Dato: 11. November 2014, 19:35 »
Super :) Hvor sidder shunten?

Pokeras

  • Gæst
RE: Radio Bøvleri
« Svar #3 Dato: 11. November 2014, 23:33 »
Den sidder vel i sikringsboksen :) Det er den "falske" sikring..

SimonTDK

  • Gæst
RE: Radio Bøvleri
« Svar #4 Dato: 12. November 2014, 07:18 »
Modtaget :) Jeg kan fortælle at efter at have rodet lidt med det igår, tænder radioen når døren på bilen åbnes. Hvilket indtil videre er meget hyggeligt, men måske på længe sigt en smule mindre praktisk

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Radio Bøvleri
« Svar #5 Dato: 15. November 2014, 16:53 »
Hej
Det kan også løses ved at montere en lille boks imellem ledningsnettet og radioen. Så stopper ale drillerierne.
Hvis du oplyser mærket på radioen, er der måske en der kan fremtrylle et link. Selv fandt jeg ratinterface boksen i t-svansen i sin tid.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Radio Bøvleri
« Svar #6 Dato: 15. November 2014, 21:52 »
Hvis du sætter en anden radio i skal du bruge et  mellemstik på iso stikket til strømforsyningen som kobler van+ fra  så er problemet løst med den spiller når døren åbnes    shunten kan du se i din instruktionsbog under sikringer  i bilen    stikket koster ca 45 kr  

SimonTDK

  • Gæst
RE: Radio Bøvleri
« Svar #7 Dato: 16. November 2014, 11:08 »
Jeg kan oplyse at det virker helt fint nu :)
Radioen tænder ved tænding, og slukker igen når tændingen afbrydes.

Jeg fandt en tændings plus i bilens originale stik til radioen.
Løsning blev at bytte rundt på ledninger i radioens medfølgende mellem stik.