Forfatter Emne: Alt strøm forsvandt - 407 HDI  (Læst 3471 gange)

binx

  • Gæst
Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Dato: 12. December 2014, 19:19 »
Var her til aften nede og hente unger i børnehave i vores 407 1.6 HDI... havde kørt 30 km fra job inden da... på vej derfra efter at have læsset børn barnevogn mm i sjapregn, ca 3 min efter forsvinder alt info fra speedo

- Kmt og omdregninger står nede på nul
- Antal km kørt og triptæller er streger
- Håndbremse, motor, og andre lamper lyser

Jeg tænker lad os komme hjem inden den går død... Men i et kryds går bilen ud og der er intet strøm på bilen.... Hverken tænding, kabinelys, låse døre .... intet

Blev hentet og kørt til mekker af falck som målte på bilen. Der var strøm på batteriet og der kom strøm fra batteriet til ECU ( gætter jeg på det var - sikringskasse op i hjørnet af motorrummet ). Han ku heller ikke få det mindste smule strøm på!

Nogen af jer kyndige folk herinde der kan gætte lidt på hvad det kan være så jeg kan gøre livet lettere ( og dermed billigere ) for min mekker ?

Mvh
Martin
« Senest Redigeret: 12. December 2014, 19:20 af binx »

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #1 Dato: 12. December 2014, 19:41 »
Hej
Selvom du siger der var strøm, så lyder det som et batteri der er faldet sammen. Eller en løs polsko på batteriet.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

binx

  • Gæst
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #2 Dato: 12. December 2014, 19:46 »
Han chekede om strømkablerne var hoppet af batteriet. Det var de ikke. Han satte en ladeboks ( batteri med kabler ) på henholdsvis de 2 poler, og den ene pol og en del af motoren. Mener han sagde der var et grønt lys ved batteriet så der sku være strøm på......

Burde det ikke virke selvom batteriet er faldet sammen når han sætter kabel og batteri til?

Han havde også et voltmeter han målte på den med

binx

  • Gæst
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #3 Dato: 12. December 2014, 23:14 »
Kunne det evt være en defekt ECU?

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #4 Dato: 13. December 2014, 08:05 »
Du har næsten helt sikkert en dårlig forbindelse et eller andet sted, der findes et par stelforbindelsespunkter i motorrummet, både på karosseriet og på gearkassen, de bør adskilles og renses omhyggeligt.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

binx

  • Gæst
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #5 Dato: 13. December 2014, 10:29 »
Puha det lyder som om det kunne være den billige udvej.... Krydser jeg nok lige fingre for her i juletiden.... :o

binx

  • Gæst
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #6 Dato: 15. December 2014, 18:07 »
Har lige fået dytten tilbage fra mekanikeren. Han havde taget kablerne fra batteriet et stykke tid, og sat det tilbage igen. Så var der strøm på systemet men bilen meldte 3 fejl på EGR ventilen og 3 på gløderørene. Han tænkte der kunne være et defekt gløderørsrelæ men viste sig det ikke var. Glølderørene vil han ikke pille ved, men fik lidt efter lidt fjernet fejlene med testeren, og nu kører den som den skal igen.

Han mente grunden til strømmen forsvandt KUNNE være at der var så mange fejl at systemet lukkede ned ?!?!

Nu er spørgsmålet så bare:

- Skal jeg være bange for det samme sker igen?
- Skal jeg have skiftet gløderør og EGR ventil ( den melder ikke fejl såvidt jeg kan se, ej heller før )
- Sker der noget ved at køre med defekte gløderør og er der en måde jeg kan se om de er defekte uden at skulle skille bilen af?
- Kan 1 go rådden køretur om ugen evt afhjælpe EGR problemet (kører fint som sagt nu )?


Martin
« Senest Redigeret: 15. December 2014, 18:08 af binx »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #7 Dato: 15. December 2014, 19:20 »
Køre en god tur på pumperen kan hjælpe ;)

Du kan godt køre med defekte gløderør (jeg har kørt 100.000 km uden)

Du kan ome gløderørene (ca. 0.6 ome)

Egr ventilen skal du ikke røre ved, medmindre den bliver ved med at give problemer
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

binx

  • Gæst
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #8 Dato: 15. December 2014, 21:48 »
På pumperen ?

Lyder godt... Må se om det ikke kan køre videre så... Melder jo heller ikke fejl indtil videre

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Alt strøm forsvandt - 407 HDI
« Svar #9 Dato: 16. December 2014, 05:59 »
Citér
binx skrev:
På pumperen ?

Lyder godt... Må se om det ikke kan køre videre så... Melder jo heller ikke fejl indtil videre

pumperen= noget at leve af ;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L