Forfatter Emne: Fjernbetjening. Peugeot TS4  (Læst 5198 gange)

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Fjernbetjening. Peugeot TS4
« Dato: 25. December 2014, 13:06 »
Hej folkens ..smiley
Håber i er kommet vel over juleaften, og ikke fået for meget sul på sidebenene smiley

Min knægt har endevendt det halve af Dk, for at finde en anden fjernbetjenings nøgle/hus til min Peugeot TS4 årg. 2001.. Her i julegave, bare møg irreterende den ikke vil snakke med bilen.

Selve nøglehuset er godt nok fra en 406 , men den er ikke helt samme facon som den tilhørende bilen....
Så tror ikke de ville kunne snakke sammen. Dog ved jeg man kan kode skidtet via en PP2000, men det kræve man har nøglekortet/koden..
Og det er selvfølgelig også smidt væk af den tidligere ejer..

Så kan man på nogen måde fremskaffe nøglekoden evt via stel eller vin nr.. Og hvor henne ?

Fortsat god jul

Hilsen Onkel Mikael

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Klovborg
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Fjernbetjening. Peugeot TS4
« Svar #3 Dato: 25. December 2014, 17:07 »
Hvis du kun skal bruge huset kan du vel flytte printet over   ,  og du har vel husket at flyttet transponderen med  ellers starter den ikke   , men skal du bruge det hele skal den kodes  

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 25. December 2014, 18:48 »
:) I forvirringen havde jeg faktisk glemt, der var blevet henvist til det med koden. I mit forrige emne hidrørende...
Jeg skal faktisk bruge kun bruge printet fra nøglen, men det passer i direkte over i den originale nøgle.  Så bliver nød til at bruge nøglehuset også..
Og jo flytter naturligvis transponderen over også..sammen med nøglebladet.
Har en PP2000 der skulle klare kodningen..
Hvis ellers skidtet kan snakke sammen med bilen.

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 26. December 2014, 11:36 »
Sad og kiggede rundt på nettet , og fandt en udemærket beskrivelse af, hvordan man kode en Peugeot nøgle med en PP2000 tester..
https://www.youtube.com/watch?v=XhPgy4VM6IM

Men så vidt jeg kan forstå på det hele, er det kun selve startspærre og ikke fjernbetjeningen man koder.
Den skal gøres manuelt til sidst i videoen..
Så hvis det er rigtig forstået, kan man ikke bare finde en andet print, og få tingene til at virke..

Er det korrekt forstået

Hilsen Onkel Mikael

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 26. December 2014, 13:20 »
Hej
Uden at være skråsikker, vil jeg mene at det er gøres med pp2000 er at kode transponderen, og det mener jeg KUN kan gøres EN gang, derefter skal der en ny chip til.

Det du gør til sidst manuelt er at kode printet, altså centrallåsen.

Men jeg kan godt tage fejl.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 26. December 2014, 13:39 »
Ole.
Det er faktisk også sådan jeg forstår det fyren gør i linket.. Og så hjælper det jo fedt med en nøglekode.
Jeg fandt sådan en fætter her på ebay, som ser vældig smart ud.. Problemet er bare, den cloner fra den originale fjernbetjening, så ingen hjælp der heller.

http://www.ebay.com/itm/DOITRAND-FDOITRAND-TS4DE-Cloning-Remote-Control-Replacement-433-MHz-Fob-/261463989899?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3ce077de8b

Fandens bøvl, med den fjernbetjening. Bare fordi den forrige ejer smed printet væk, da det blev defekt.
Kommer nu nok til at eftermonterer noget andet fjernbetjenings halløj

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 26. December 2014, 17:02 »
Har du prøvet div huggere, incl autohallen i Viborg, det kan sgi da ikke være så svært at støve en original nøgle op MED print.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26. December 2014, 18:34 »
Nøglen kan kodes op til flere gange  , men i nogen tilfælde binder nøglen sig til BSI boksen fra første gang og vil kun virke til den første bil den er kodet til  

f.eks  en  307 nøgle kan ikke bruges fra en anden  den kan ikke kodes til en anden  men godt til den oprindelige  

den koder startspærre og c lås samtidig undtaget infrarød    , når nøglen en er kodet  skal den lige initaliseres  med tænding på og hold knappen inde i 5 sec   hvis det ikke virker kan det ikke lade sig gøre   , men jeg har brugt nøgler af den type fra en 406 til en anden 406  

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 26. December 2014, 18:42 »
Hej KHJ
Vedr 307. Er det ikke et spørgsmål om at skifte transponder chippen til en ny "blank", og så dermed kode igen. Spørger bare af nysgerrighed.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 26. December 2014, 21:54 »
Ole.
Har prøvet flere huggere, men ikke Autohallen i Viborg..
Det er åbenbart mere besværligt end først antaget.. Kan sagtens finde masser af nøgler med 2 knap system.. Men åbenbart ikke 1 knap systemet. :(
KHJ.
Det du nævner der, ligner til forveksling det. Som eks Win 7 Produkt nøglen gør.. Her er det så bare bundkortet den binder sig til..
Men jeg flytter jo Transponder chipen over i den nøgle som knægten skaffede , og så kan bilen fint starte osv. Men fjernbetjeningen virker ikke.
Så noget kunne godt tyde på, det foregår som du nævner..
Og så er man jo lidt på herrens mark

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 27. December 2014, 08:07 »
Citér
Ole S skrev:
Hej KHJ
Vedr 307. Er det ikke et spørgsmål om at skifte transponder chippen til en ny "blank", og så dermed kode igen. Spørger bare af nysgerrighed.

Jo måske   hvor køber du den løst ?  men hvad med HF senderen  den kan heller ikke kodes   , der kommer bare fejlmeddelse  lagringen er slået fejl  og den kan ikke starte og løse

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Senest Redigeret: 27. December 2014, 09:52 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

onkel mikael

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 27. December 2014, 11:16 »
Ole..
Transponder chipen kan jeg sagtens finde, det er ingen problem..
Men den gælder jo kun startspærren, som jeg forstår det..
Og ikke kodningen af selve fjernbetjenings printet.
Har prøvet at sende en forespørgelse til Autohallen Viborg.. Men afventer svar fra dem.
Problemet ligger åbenbart i, den originale fjernbetjening ( Print )  Kun er med 1 knap, alle jeg kan finde er endten IR eller med 2 knapper..
Og dem med 2 knapper kan jeg ikke bruge , fordi de vist nok sender 2 forskellige signaler. Et til at låse op og et til at låse med..
Min ( Som jeg ikke har ) sender kun et signal.  Sådan som jeg har forstået det..
Og hvis man googler på ebay.. For at finde et circuit board eller remote key til Peugeot..
Ser det faktisk ud til, der findes 2 forskellige IR nøgler. I hvert fald skriver de IR ved nogle som IKKE har den klare diode ved nøglebladet .
Så lidt af en jungle at finde. for ikke at sige umuligt :(
Har også haft fat i fyren ved Autolåsesmeden i Rødovre..
Han taler om at klone nøglen/ startspærren. Men hvad pokker hjælper det. Når det er fjernbetjeningen det drejer sig om.. Ikke startspærren
Og jeg har jo ingen fjernbetjening til bilen.. Den havde den forrige ejer jo smidt væk, fordi den var defekt..

Hilsen Onkel Mikael